torstai 16. syyskuuta 2010

Keskiviikko

Hyvaa iltaa! Mika mua vaivaa kun en muista melkein ikina mita oon tehny eilen tai tanaan... Pitaa oikein kovasti pinnistaa etta muistaa.. :D No koitanpa nyt pinnistella ja muistella mita oon tassa tan viikon aikana tehnyt.

Koulussa tietty oon ollu, koittanu ymmartaa tunneilla aina jotain, joskin se on todella vaikeeta.. Maanantaina vaivas vasymys koulussa parilla ekalla tunnilla. Ja kun oon vasynyt, kaikki pikku epaonnistumiset on mulle n. miljoona kertaa pahempia asioita mita ne oikeesti on, ja oon hirvee itkupilli kun oon vasyny :D Niinpa podin pienen pienta ikavaa kavereita ja vanhempia kohtaan ja jos eksyin miettiin asiaa oikein syvallisesti ja tarkkaan, meinas itku heti tulla! Siina sitten loyhyttelin vihkolla kasvoja etta se menis ohi. "Nossa que quente está aqui!" :D Ja sitten koulun jalkeen enkun tunnille hyvan lounaan jalkeen ja kotona siskon kans sohvalla molemmille unta naamaan :)
Eilen... Ei tapahtunut oikeestaan mitaan, muutakun koulua ja kotona olemista. Oltiin maanantai ja eilinen ilman aitia taalla, ja illalla pidin vahan kuria tolle 5-vuotiaalle pikkupojalle ruokapoydassa. Vitsit musta tulee hyva aiti viela joskus ! :D
Tanaan taas koulun jalkeen pikainen lounas kotona ja sitten enkun tunnille taas :) Se on ihan rentoo olla siella kun kaikki asiat mita opiskellaan on niin helppoo ja oon opetellu ne asiat jo yla-asteella, eika mulla oo kirjoja siella, eika mun tarvi teha laksyja. Ja samalla saan pidettya englannin kielen taitookin ylla. Harmi etta en paase saksan ja ruotsinkin tunnille. Ja espanjan ja ranskan.. Oon niin hukassa niitten kans ku meen takas Suomeen! Varsinkin toi saksa ja ruotsi..

Koulussa taalla meininki on elaimellista, tunnelma on oikeesti kun jossain elaintarhassa - tai ala-asteella :D Jos opettaja erehtyy vahankin oleen hiljaa ja pelkastaan kirjottaan taululle, ei kesta minuuttiakaan kun koko luokka on ihan sekasin, huutaa ja suurin piirtein roikkuu tuulettimessa kiinni! Ja kun tammonen suomalaistytto on tottunu siihen etta luokassa pitaa olla hiljaa ja koittaa kopioida mita taululla lukee, niin taalla on outoo jos luokassa on hiljaa. Noin joka toinen paiva, mun kaverit kysyy multa kun katon opettajaa tai kirjotan muistiinpanoja : "Ines, olet aika hiljainen. Oletko surullinen??" Sama tapahtuu valitunnilla, jos niilla on kiivas keskustelu kaynnissa, enka tieda mita siihen nopeesti kommentoisin (sanomisen miettiminenkin vie vahan aikaa), niin ne kysyy saman asian. Se on oikeesti aika kiva juttu etta ne "huolehtii" etten vaan oo surullinen tai mitaan, mutta silla hetkella se saattaa joskus arsyttaa, kun itse yrittaa edes ymmartaa mita ne puhuu. Ajattelen joskus ihan raivoissani; "menkaa ite Suomeen vaihtoon ja katotaan sit kuka on hiljaa!!" :DD Ei mut oon niin ilonen etta oon saanu taalla jo koulussa kavereita, ne kannustaa ja tukee mua. Luulen etta meista tulee tassa koko ajan parempia ja parempia kavereita mita enemman opin puhuun kielta :)

Perjantaina on tiedossa jonkun nakosta illallisen syontia semmosen kunnon marttaporukan kanssa.. :D Se tietaa siis yhta mummua joka nauraa arsyttavasti, yhta joka aina lapsii reisille ja takapuoleen ja huutaa "AIAIAIAAIIII" :DDD ja muuta semmosta mita mummot nyt aina tekee.. Lauantaina onkin sitten se Festa Fantasia 15 anos, ja taa likka lahtee sinne minnihiirena.. Saastin meinaan ekoilta synttareilta ittelleni Minni-hiiren korvat :D Mutta nyt meen tasta lakkaan kynsia tai sitten katteleen lasten ohjelmia pikkuveljen kanssa.
-Tchau

2 kommenttia:

  1. mä kuolin nauruun ku kuvittelin sut punakkana itkua pidätellen kyynelet silmässä leyhyttelemässä sitä vihkoa kasvoilla päivitellen kuumuutta :----------D
    ihanaa kun osaan olla niin empaattinen...

    VastaaPoista
  2. haahaha :D joo se on mukava asia :)) nain jalkeen pain tommosia on hauska muistella mut siina se tuntu kamalalta :DD

    VastaaPoista