maanantai 28. helmikuuta 2011

Hyvaa maanantaita!

Viimenen paiva helmikuuta ja tata "leikkia" taalla on enaa jaljella noin nelisen kuukautta. Pelottavaa ihan suoraan sanottuna... Ja sit n. neljan kuukauden jalkeen ku kotiudun takas Suomeen, voin kertoo etta oon paljon ylpeempi suomalainen mita oon ennen ollu! :D Meinaan taallapain maailmaa ainakin Suomella on tosi hyva maine. Ainakin ne jotka yli paataan tietaa missa Suomi on tai tietaa siita yhtaan mitaan, tietaa pelkkaa hyvaa. Jotkut tietaa etta Suomessa on hyvat koulut ja koulusysteemit ja siella ei oo olemassa semmosta tosi koyhaa ihmisluokkaa (niinkuin taalla) , jotkut tietaa etta Suomessa on tosi turvallista asua - opin meinaan taalla et Suomessa tapahtuu toiseks vahiten varkauksia yms. juttuja. Ja tanaan yks tytto salilla kysy multa etta mistas ma oonkaan kotoisin ja vastasin sitten etta Suomesta. Tyton reagointi tahan oli etta: "WAU vahan hienoo, maki haluun sinne, siella on kaikki rikkaita!!!" :D Okei, selvensin asiaa kylla sille vahan, mutta joka tapauksessa...  Etta olkaa ylpeita siella te suomalaiset :-D

5 kommenttia:

  1. Oon tässä ihan vieressä, mutta nää ei tie suomesta mitään - ei kyllä arvostakaan. Mutta, mäki oon oppinu arvostaan meiän sinivalkeet suomee ihan eritavalla :) Hieno maa!

    VastaaPoista
  2. jooo no taalla monet sanoo sita etta on kuullu jostai et suomessa tehaa maailmassa eniten itsemurhia ku siella on aina vaan kylma ja ei koskaa oo aurinkoa, et on pelkka yo koko ajan.. =D oon kuullu tota ihan sika monelta.. aluks olin et no eika teha, mut kai siin on jotai peraa ku niin monet sita sanoo =D mut toi ainainen yo ja kylmyys =DD jepjep

    VastaaPoista
  3. Siiri en oo sit ainoo :)

    Emmi mita ihmetta?? :D:D En oo kuullu taalla yhtakaa huonoo sanaa Suomesta :-D tai sit kukaan ei uskalla sanoo mulle.. :D

    VastaaPoista
  4. Multa on pariin otteeseen kysytty, et niin minkä takia me ollaan niin hyviä koulussa ja et miten saksan koulusysteemi eroo suomalaisesta. Toisaalta paljon samaa, mut huhhu, välillä on kyl niin sekavaa.. Ja ainaki aamutunnit menee ihan koomassa, hei 7:30 alotus!? :-D

    <3SUOMI<3

    VastaaPoista
  5. Joo sama, mullaki 7.15 !! :D Ja taala taa koulu on kyl jotenki niin surkee jotenki, et on ihan ikava Sampoon ja Suomen kouluun! :D

    Suomi Finland!

    VastaaPoista