sunnuntai 7. elokuuta 2011

7/8/2011

Hui miten vuosi on menny nopeesti! Aikalailla tasan vuosi sitten olin vasta saapunut Brasiliaan ja nyt jo kaikki se tuntuu joltain unelta, että oonko mä siellä ikinä ollutkaan. Onneks facebookissa kaikki kaverit ja kuvat muistuttaa siitä, en muuten varmaan uskoiks sitä todeks ollenkaan... :D

Viimepäivinä ei oo mitään erikoisia tapahtunut, oon ollut kavereiden kanssa ja käynyt salilla ja jumpissa. :) Torstai-iltana oltiin juhlistamassa iskän synttäreitä yhdessä italialaisessa ravintolassa, ja päällä mulla oli toi uusi maksimekko! Rakastuin siihen totaalisesti, sitä oli ihana pitää päällä ja tunti itsensä jotenkin tosi naiselliseks :-D Suosittelen
Se on siis tollanen ihan perusperus musta, ilman mitään kummallisuuksia :) Love it! Tässä onkin enää 2 lomapäivää jäljellä!! Kivaa silti palata kouluun yli vuoden tauon jälkeen, en valita!

5 kommenttia:

  1. ensteks, tyttö sulla on aivan mahtava blogi! :)

    ja asiaan,
    oon lähdössä kuun lopussa brasiliaan vuodeks ja ois kiva saada sulta jotain vinkkiä tulevalle vuodelle. meen siis au pairiks..

    mutta niin, mitä oisit ite halunnu tietää ennen sinne menoa? mitä mun todellakin kannattaa pakata ja hommata jo täältä suomesta ens vuotta varten ja mitä pitää jättää ihan suosiolla tänne kotsuomeen? ois ihan huippua ja oisin ihan tosi kiitollinen jos pystyt auttaan ja neuvoo! alkaa pikkuhiljaa stressaa ku pitäis jo alkaa pakkailla enkä tiiä yhtään mitä tulee olemaan eessä. en siis oo koskaan ees käynytkään brasiliassa..

    oon kans urheiluintoilija, niiko sääki, ni ois kiva kanssa tietää, miten brasilialaisten kuntokeskusten ryhmäliikuntatunnit eroo suomalaisiin?

    ja mites noi ruuat, ku oon kasvissyöjä ja oon tottunu kahmimaan päivän proteiinit (soijatuotteiden lisäks) maitorahkasta ja raejuustosta ni onko sulla mitää hajua onko mulla niille jotain korvaajaa siellä? :D

    -melissa

    VastaaPoista
  2. Voi kiitos!
    Ihan mahtavaan maahan ainakin oot pääsemässä! No kaikki pakkaamiset vähän riippuu... Minne päin oot menossa?? Koska Brasiliassahan löytyy alueita joissa jopa saattaa talven tullen (kesäkuussa) sataa lunta, ja sit on alueita joissa on kuuma 24/7 eikä tarvetta pitkähihasille ole koko vuonna.
    Ja kaikki muut tavarat onki sit aika normihommaa, kaikkee tavallista...

    Ja noi ryhmäliikuntatunnit, ainakin sillä salilla missä mä kävin, löyty spinning (ihan normi), Body Pump, (sama juttu) ja sit siä oli semmonen tosi hauska tunti ku Jump, joka on ilmeisesti aika yleinen brasseissa. Siinä pompitaan pienellä trampoliinilla koko tunti niinku jumpan omaisesti! Ja plussaks vielä se että noi kaikki ryhmäliikuntatunnit on 5 kertaa hauskempia ku Suomessa koska ihmiset on oikeesti mukana ja energisiä ja myös näyttää sen :)

    Joo siis Brasilian päivittäiseen lounaaseenhan kuuluu riisi, sekä pavut. Siis kastikkeen muodossa, joten siitä saa kyllä protskua :) Ja myöskin siellä on kaikkee jugurtteja ym. maitotuotteita. Myös pähkinät siellä on halvempia kuin täällä Suomessa vinkvink.......

    Mitä vaan tulee kysyttävää niin kysy pois!!!

    VastaaPoista
  3. kiiiiitos hurjasti vastauksesta!!

    aa ootan niin innolla tulevaa vuotta. ja uusien urheilumuotojen kokeilemista n__n

    oon tosiaan menossa sinne brasiiliaan, pääkaupunkiin..

    mulle sanottiin, et kannattais kahmia kosmetiikat ja vaatteet suomesta, koska sieltä ei kuulema tuu löytymään niitä niin hyvällä hinta-laatusuhteella ku täällä suomessa. onko totta? pystykö siellä shoppaa miten hyvin?

    ajoitko muuten brasiliassa autoo? mun ois ajettava päivittäin ja vähän mietityttää, et millanen liikenne siellä on...

    VastaaPoista
  4. Jooo hei hyvä pointti, varsinkin jos haluat tyyliin jotain Lancôme:n tai Diorin kosmetiikkaa käyttää, niin ei ainakaan kannata sinne niitten ostoa säästää! :-D Et tosiaan, kannattaa ottaa jo täältä mukaan. :) Mut esim. meikkejä siellä on tosi hyviä (joskin eri kuin täällä) merkkejä. Meikkejä suosittelen ostaan Avonilta, Naturalta sekä erityisesti "Contem 1g (<-grama)"-merkiltä! Toi viimeks mainittu on sairaan hyvä :)

    Ja vaatteet myös tosiaan, hintalaatusuhde on ihan surkee JOSKUS... Varsinkin semmosissa meille H&m-laatu-vaatteille on laitettu ihan naurettavat hinnat... Samoin Zara on tosi kallis, tai siis ainakin paljon kalliimpi mun mielestä kuin täällä. Mut kenkiä, tosi hienoja sellasia, voi löytää ihan kivaan hintaan!

    Ja tosta shoppaamisesta, kun kerran meet Brasíliaan niin pääset varmasti shoppaileen, ja hyvin! Oon käyny siellä siis kerran ja siellä on kai joku Etelä-Amerikan isoin ostoskeskus... Kävin siellä, se on "ihan jees".......... ;)

    En ajanut autoo, koska oon vasta 17. Ja voi ei, mun on rehelliesti sanottava että oon onnellinen etten ajanutkaan.. Tai siis se kauhistuttaa aikalailla se liikenne siellä! Ihmiset ajaa miten sattuu, eikä ikinä kannata luottaa 100& liikennevaloihin... Joten ajele SUPER varovasti!! :)

    VastaaPoista
  5. En mää mitää noin kallista meikkiä käytä, vaan just jotain perus maybelline/lumene/gosh :) Mut kiitti hei vinkeistä!

    Aa nii aivan ku oot nii nuori! Tai ömm, vissiin saman ikänen ku mä, jos oot 93? :) Hui vähän kyllä arvelluttaa siellä ajaminen, mutta eiköhän siinä sitä sitten opi ehheh.. .Pitää olla varovainen juu!

    Perustin muuten tuossa just äsken oman blogin, ois kiva jos pystysit antaa jotain kommenttia/vinkkiä tms. sen suhteen. En oo koskaan ennen pitäny blogia ni tää kaikki on mulle ihan uutta.. :-D

    http://beijoshoneybee.blogspot.com/

    VastaaPoista