perjantai 28. syyskuuta 2012

Perfect Shape?

Tänään olin taas salilla tekemässä reeniä koulun jälkeen. Eilisestäkin on vielä kyllä pakarat ja rintalihakset aika jumissa, mutta jaksoimpa silti :)

Treenin päätteeksi huomasin sitten pukkarin ovessa mainoksen uudesta paulautusjuomasta, Perfect Shapesta. No, minäpä siinä sitten nälissäni päätin ostaa ja testata ton juoman. Sitä saa kolmena eri makuna: mansikkana, suklaana sekä vaniljana ja sitä mainostetaan sillä, että proteiinia löytyy, ei sisällä rasvaa ja kaloritkaan ei hivo sitä 300:a vaan pysyy 100:n ja 200:n välissä. En siis kaloreita mitenkään erikoisemmin laskeskele, mutta en millään jaksais hyvän reenin päätteeksi vetää semmosta 500 kalorin tujua energiapläjäystä :-D
 Ensimmäinen kulaus ja olin ihan myyty, toi maistuu taivaalliselle! Toi oli ainakin ensimmäinen ajatus. Kun otin pari hörppyä lisää, aloin miettiin että tää on kyllä liian hyvää ollakseen totta. Ja katsoinpa sitten tuoteselostetta ja huomasin että tossahan on huimat 13g sokeria! Puolet siitä määrästä mitä tossa on protskua. Ei ihme että maistuu niin hyvälle! En sitten tiedä, että onko sokeri sille lihasten ym. elimistön palautumiselle tärkeetä - ainakaan tommonen lisätty sokeri... Hmm. No, tulipa testattua. Toi menis kyllä jostain jälkkäristä tai jotain. :-D

Tai onko ylipäätään noi palautusjuomat tärkeitä ?

7 kommenttia:

  1. Jos seuraava ruoka-aika venyy yli tunnin päähän esim. reenistä tai on pakko saada nopeesti energiaa, niin noista on hyötyä. Tai jos esimerkiksi urheilisi tosissaan niin jos on reenit ennen pelipäivää niin varmana kannattaa ottaa. Muuten saa kyllä varmaan ihan hyvin normiravinnosta jollei ole mikään himohimoreenaaja!=) mutta ohan noi hyviä ja itsekin sorrun usein!:) sokeria on kaikessa ja hiilarit on tärkeitä palautumiselle mutta hmmhm,, ohan tuo aina vähä kyseenalaista=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, sillon määkin yleensä noita ostan jos tietää että ei tuu vähään aikaan syötyä kunnon ateriaa.. Totta totta.. Tuntee ainakin ittensä ihan himohimoreenaajaks kun saa käteensä jonkun tommosen protskujuoman ;)

      Poista
  2. Itse en oo koskaan oikein osannut juoda tollaisia valmiita palautusjuomia just sen takia, kun niihin on aina lisätty jotain turhaa, esimerkiks just sokeria. Mun oma palautusjuomaresepti on ihan vaan 2-3 dl Valio plusmaitoa, jossa on siis enenmmän proteiinia kuin tavallisessa rasvattomassa maidossa sekä 1 teelusikallinen Oboyn vähäsokerista kaakaojauhetta. :) Kaakaokin ihan vaan sen takia, etten oikein pidä maidon mausta sellaisenaan. Tykkään muuten tosi paljon sun blogista, oot supernätti ja sun juttuja on mukava lukee, ku ne on niin paljo samanlaisii ku omaki arki. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toihan kuulostaa ihan fiksulta vaihtoehdolta toi maito! :)

      Voi kiitos kauheesti!! :-) Kiva että tykkäät!

      Poista
  3. Palautusjuomat on itseasias tosi tärkeitä, ja niissä kannattaa saaha niit hiilareita. Kroppa käyttää treenin jälkeen tosi paljon elimistön hiilarivarastoja ja kehityksen ja palautumisen kannalta ne on ihan välttämättömiä! 5min-30min sisällä treenin jälkee pitäs saada jotai energiaa, mikä laittaa palautuksen käyntiin ja kahen tunnin sisällä täytyis syödän kunnon ateria, josta sais hiilareita, protskua ja hyvii rasvoja. Hiilareihin kannattaa panostaa varsinki aamulla ja treenin jälkee.

    En omasta päästä keksi, vaan pt on mulle näitä asioita selventänyt;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei toi kyllä siltä kuulostanutkaan että ihan omasta päästäs keksisit! ;D Aina sitä oppii uutta :)

      Poista
  4. Jep siis ei tosiaankaan kannata säikähtää niitä palautumisjuomien korkeita kalorimääriä! Treenin jälkeen kroppa tarvitsee hiilareita, ja silloin ne menee ihan oikeaan paikkaan: lihasten rakentumiseen. Urheileva ihminen tarvitsee rasvoja ja hiilareita. Hiilihydraatithan nopeuttavat esim. rasvan palamista.
    En oo itsekään mikään ekspertti näissä asioissa, mutta on kyllä tullut opittua jonkin verran viim. vuoden aikana. Ja sen olen oppinut, että se sokeri on pahis. Meitä on johdettu harhaan, kun kaikki pelkäävät rasvoja ja hiilihydraatteja.

    VastaaPoista