tiistai 13. marraskuuta 2012

Miten minusta tuli malli?

Eräs anonyymi kyseli tuossa taannoin, että "miten susta niinku tuli malli?" No, kerronpa lyhykäisesti :-D Tähän ei liity mitään upeeta tarinaa, että mut bongattiin jostain tai muuta vastaavaa.

Kaikki alkoi varmaan siitä, että oon jo haaveillut tosi kauan mallin urasta, varmaan siksi että mun äiti oli kans vähän nuorempana malli ja menestyikin aika hyvin! Oon pienestä pitäen katsonut varmaan joka ikisen jakson jokaisesta Huippumalli haussa -ohjelmasta mitä löytyy ja kaikki muutkin malliohjelmat. Ja kun musta sitten kasvoi näinkin pitkä kuin vähää vaille 180 cm ja kiinnostusta sekä ulkonäköäkin löytyy niin miksipä en olis lähtenyt toteuttamaan haavettani?

Kun olin 15, lukion ensimmäisellä luokalla, hakeuduin sitten Promodelin (mallitoimiston, jonka listoilla oon) järjestämälle mallikurssille, jonka jälkeen mulle sanottiin että pääsisin toimiston listoille. Heti kun saisin ihoni kuntoon ja hampaita valkaistettua. Mulle ehdotettiin jopa laminaattien laittamista hampaisiin, koska mun etuhampaat on ei ole ihan suorassa.. Tyydyin vaan valkaisemaan ja vähän hiomaan etuhampaita. Ihokin tuli kuntoon, mutta sitten olikin jo vaihtoon lähdön vuoro ja mallikansion tekeminen siirtyi yli vuodella eteenpäin.

Mallikurssin aikana leikkautin hiukseni myös TOSI lyhyiksi. Noi oli kyllä super-makeet! Mutta surullinen tosiasia on, että vaikka noi kuinka sopii mulle, viihdyn paljon paremmin vähän pidemmillä hiuksilla.
Mallikurssin aikana päästiin myös yhdelle studiolle "harjoittelemaan" kuvauksia.
Lukion ensimmäisellä luokalla myös, pääsin ensimmäiseen näytökseeni, joka oli kaikkien aikojen ensimmäinen Glo-gaala. Jännitti ihan pirusti ja suupielet tärisi :-D Mutta meikki ja hiukset oli upeet!
Tuon Glo-gaalan jälkeen mua pyydettiinkin taas hiusmalliksi, tällä kertaa Tigin jokavuotiseen valokuvakilpailuun. Voittaja olis päässyt Pinnin kanteen. Mutta pärjättiin silti paremmin kuin hyvin vaikka ei voitettukaan; päästiin yli 300 kilpailijan joukosta 10 parhaan joukkoon!!
Kun sitten tulin vaihdosta Brasiliasta, pääsin vihdoin tekemään sitä portfoliota. En ole itse kovin tyytyväinen kuviin, sillä kuvaajan tyyli ei ollut kovin editorial, vaan tosi kaupallinen. :/ Mutta kyllä noistakin ihan hyviä löytyy!
 

Ensimmäinen oikea mallintyö toimiston kautta oli Koskikeskuksen muotinäytös viime keväänä. Sitä ennen tein kyllä PR-hommia, mutta tuo oli ensimmäinen kunnon näytös.
 
Sitten viime kesänä päätin osallistua Miss Tampere Open -kisaan. Se kannatti, vaikka en ihan koko kisaa voittanutkaan, sillä sen jälkeen töitä on tullut ihan mukavasti! Näytöksiä on riittänyt niinkuin ootte voineet lukea :)
Ja lisää on toivottavasti tulossa. Next step -toive olisi, että lukion jälkeen pääsisin jonkin Helsinkiläisen mallitoimiston listoille. Haaveissa on tietty vaikka mitä, ja mun motto on, että ikinä ei voi unelmoida liikaa.

Ja kysyä voi mitä tahansa :)

8 kommenttia:

  1. Onhan noi lyhyet aivan sairaan mageet! Tossa eka kuvassa on jopa heijastumia victoria beckhamista! ;) - Ihailija

    VastaaPoista
  2. Sopii kyllä tosi hyvin nuo lyhyet hiukset! Itsekin tahdoin joskus malliksi, mutta pituus (vain 170 cm) ja atooppinen iho ovat suurimmat esteet! Mikä sulla oli suurin ongelma ihon kanssa, kun se käskettiin hoitaa kuntoon?
    Toivottavasti saat tulevaisuudessa paljon mallikeikkoja! Ootko ajatellut hakevasi tuohon Suomen Huippumallihaussa kisaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mulla oli akne ongelmana, mutta söin sitten puolen vuoden lääkekuurin ja iho tuli niin hyvään kuntoon että! Ja joo sitä oon joskus ajatellut (ja kaikki kyselee tota aina xD) mutta oon todennut että siinä on isot riskit saada huono maine tms. vaikka siihen ei olis aihettakaan :) vähän parempi pysyä "tuntemattomana"

      Poista
    2. Se on kyllä ihan tosi, että tollasessa ohjelmassa lokeroidaan ihmiset vaan sen perusteella mitä telkkarissa nähdään, vaikka todellisuus voi olla täysin eri. Koska viihdettähän tollaset ohjelmat on ja näytettäväksi valitaan vaan dramaattisimpia tapahtumia, ei niitä missä henkilön oikea luonne näkyy!

      Poista
    3. Nimenomaan nimenomaan! Toisaalta se voi olla huippu mahdollisuus, toisaalta juttu voi mennä ihan täysin mönkään :)

      Poista
  3. Minkäniminen lääkekuuri oli kyseessä? Houkuttelisi kovasti jos puolessa vuodessa saa ihon noin hyvään kuntoon kuin sinulla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kyseessä semmonen ku "isotetrinoin". Saman tyyppinen ja tunnetumpi on myös Roacutan, tosi vahvoja "aineita" molemmat, kuivattaa ihoa ja huulia aika paljon ja limakalvoja, esim. nenässä aika paljon . Mutta kyllä se tehosikin!Kannattaa ihmeessä marssia ihotautilääkärille!

      Poista
    2. Oon syönnyt saman kuurin ja toimi mullakin puolessa vuodessa. Sen jälkeen ei oo ollut iho-ongelmia ollenkaan! Joten jos jollain on arkielämää haittaavia iho-ongelmia, suosittelen iholääkärille menoa. Toi on kyllä tosi vahva lääkekuuri, mutta siksi olikin niin tehokas. :-) Pelasti munkin elämän :-D

      Poista