torstai 27. kesäkuuta 2013

Let's make things clear

Ensinnäkin kiitosta rakentavasta kriitistä blogia kohtaan. Tuntuu vaan että mulla ei ole ollut aikaa / inspiraatiota kehitellä mitään erikoisia postauksia, vaikka mielessä on muutama juttu. (Mulla on esimerkiksi yks kiva uutinen kerrottavana!) Siksi olen vaan päivittänyt tänne kun oon käynyt pitkästä aikaa salilla ja uusia vinkkejä muille mitä oon itse vasta ymmärtänyt.

Ensinnäkin, tuntuu hullulta, jos kuulostan ahdistuneelta nuorelta naiselta, kun sitä en ole - päin vastoin! Jokainen, joka liikkuu lähes päivittäin ja syö terveellisesti, tietää että silloin ei ole vain kovin hyvä olo jos vaan löhöää pari päivää sohvalla ja syö ja juo mitä sattuu. Se ei tarkoita mielestäni sitä että olen ahdistunut jos näin tunnen. Ihminen joka yrittää elää terveellisesti, niin kuin minä, tietää että sellasia päiviä tulee aina silloin tällöin, enkä ota niistä mitään hirveetä pulttia tai pode kamalan huonoa omaatuntoa, kunhan vaan jossain vaiheessa pääsee normaaliin arkeen, syömään terveellisesti ja liikkumaan.
Toisekseen, ihmettelin että miten mun lukijat voi "tietää" että syön aivan liian vähän siihen nähden mitä liikun. Enhän nyt sentään tilitä tänne blogiin joka päivä kaikkea mitä syön. Syön aina kun on nälkä ja toki koitan syödä terveellisesti aina mutta silti riittävästi. En ikimaailmassa pystyis olemaan syömättä koska musta tulee nälkäisenä tosi kärttyinen ja rasittava :-D
Ja olin vähän ällistynyt myöskin, kun Anonyymi kommentoit että "mutta älä nyt itsellesi ala tarkoituksella syömishäiriötä hommaamaan". Ensinnäkin voin kertoa että mun ajatusmaailma on kyllä ihan terve. Tiedän sen siitä että oma ajatusmaailmani ei ole aina ole ollut ihan niin terve syömisien suhteen, mutta siitä on jo vuosia. Ikinä mulla ei ole mitään syömishäiriötä ollutkaan, mutta ajattelutapani oli vähän... ...kummallinen jos niin voisi sanoa. Se oli sitä yläasteaikaa.
Toiseksi, ihan näin btw, en usko että kukaan pystyy ihan tahallisesti syömishäiriötä "hommaamaan". Se on mun mielestä vähän vakavampi asia eikä siitä voi toiselle ihmiselle sanoa ihan noin kevein perustein. Enhän ainakaan itse menisi kenellekkään, joka on lihonut muutaman kilon, että "Hei, varoppas ettei susta tule mitään 200-kiloista tuota menoa." Ethän sinäkään varmasti niin tekisi? :)

Myöskin tiedän mikä on ortoreksia ja voisin väittää että (niin kuin jo mainitsin,) en ajattele syömisestä mitenkään sairaalla tavalla. Niin , eihän sitä itse ikinä tajuaisikaan ajattelevansa sairaalla tavalla, mutta minulla ei ole mitään pakkomiellettä terveellisyyttä kohtaan. Monesti monesti monesti syön jätskiä, karkkia ynnä muuta sellaista. En vain aina kerro siitä täällä blogissa koska ne on mun mielestä niin pieniä ja turhia asioita.

Huh, siinä pieni avautuminen.

Tuntui vaan hieman pahalta lukea muutamaa kommenttia, koska tuo syömishäiriöjuttukaan ei ole mikään kevyt asia, eikä ole mielestäni kiva että edes näin internetissä tullaan sanomaan siitä kaikkien nähden toiselle. Edes vaikka asia ei minua koske henkilökohtaisesti. En siis sanonut nyt tätä sillä että asia minua loukkasi, mutta tommosta ei vaan mun mielestä kannata ihan noin suoraan heittää toisen kommenttiboksissa, kenellekään. Oli syömishäiriö tai ei :)

Kiitos silti siitä, että esim. edellä mainitsemani kommentoijat kommentoivat asialliseen sävyyn :)
Koitan ehtiä tekemään parempia ja vähän sisältörikkaampia postauksia kun vaan ehdin! Haluan pitää teistä kynsin ja hampain kiinni! Pusipusi



6 kommenttia:

  1. Mukavaa kuulla, ettei välitä kaikesta mitä netissä kirjoitellaan. Tykkään tosi paljon lukea juttujasi, ja useimmiten postaukset ovat tosi kiinnostavaa luettavaa. Ymmärrettävää myös, että et tänne kaikkia tekemiäsi asioita kirjoita. :) Blogin lukijat tosin helposti saavat pelkän blogin perusteella bloggaajasta hirveän yksipuolisen kuvan, ja monet kommentoivat hyvinkin kärkkäästi bloggaajan tekemisiä ikään kuin tietäisivät enemmän kuin todellisuudessa tietävätkään. Tämä tuntuisi olevan todella yleistä nykyään blogimaailmassa ja bloggaajan nahan onkin oltava aika paksu kestääkseen ne kaikki totuutena ladellut olettamukset itsestä. Mielestäni on paljon myös lukijan vastuulla, millaisen kuvan antaa itsensä luoda toisista ihmisistä pelkän blogin ja kirjoitusten perusteella.
    Tsemppiä, ja kiva, että blogisi on pysynyt kuitenkin tosi positiivisena. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, se onkin varmasti ongelma tällaisissa blogeissa, joissa yritetään pysyä tietyssä aiheessa (terveys, liikunta yms.), että sitten luullaan että kirjoittaja elää super-terveellisesti ja muuta. Täytyypä alkaa kiinnittää tähän huomiota jatkossa ja muuttaa ihmisten käsityksiä... :-D
      Ja totta tuo viimeinen pointtisikin, erilaiset ihmiset luo erilaisia kuvia ihmisistä. Pelkän tekstin perusteella etenkin. Tietty myös oikeassakin elämässä....

      Kiitos kivasta kommentista <3

      Poista
  2. samaa mieltä anonyymi 22.28 kanssa ! Tämä teksti osoittaa, että pystyt kypsästi perustelemaan kantasi ja tiedät selkeästi kuka olet. Et anna toisten mielipiteiden vaikuttaa tekemisiisi tai ajatuksiisi. Mahtavaa, että sulla on noin aikuismainen ote elämään ja pidät omista arvoistasi kiinni :) tsemppii sulle, tolla asenteella pääset vielä pitkälle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivoinkin että tämän postauksen avulla kantani avautuisi vähän...
      Kiitos ihanasta kommentista <3

      Poista
  3. Uh näiden kaikkien anonyymien ois pitäny aikoinaan tulla samkeen kattoon meidän ruokailua ja annosmääriä ja näkis että vaikka kaikki ollaan aika skinny bitches syödään samanlailla kun jätkät! Varsinkin kun oli sitä munakoisokasvisruokahommalaatikkoa.

    pusspuss xx mulla on ikävä yhteistä ruokailuu.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AAAHAHHAHA no niin olis!!! Apua olin jo ihan unohtanu sen..... Se räjäytti koko potin.... Joo muistelin kans just ruokailua ja tuli kauhee iksu :( mennään joskus ens vuonna sinne vaan syömään :'D Tuskin kukaan huomaa....

      Poista