perjantai 16. elokuuta 2013

Good Numbers

Eilen oli uus jobi testissä ja oli kyllä super mukavaa! Tai ei mukavaa, mutta kivaa! En malta odottaa että pääsen ensi viikolla Tallipihalle enemmän töihin ja opin kaikkia uusia juttuja! Tänään taputeltiin ehkä viimeinen päivä torilla loppuun ja huomenna on sen muotinäytöksen vuoro Näsilinnassa. Tulossa varmasti kiva ja erilainen näytös! Koitan ottaa paljon kuvia ja postailla niitä tännekin! Ajattelin nimittäin ottaa iisisti huomenna illalla ja viettää mukavan kotilauantai-illan. Kuulostaa houkuttelevalta pitkästä aikaa!

Eilen olin salilla ja tehtiin mulle se treeniohjelma. Kaikkia perusjuttuja ja tuttuja liikkeitä. Kiva että nyt ne on mulla jossain lapulla ylhäällä niin sinne salillekin on pitkästä aikaa helpompi mennä ja oikeesti tehdä jotain. :)
Salin jälkeen menin venyttelypaikalle venyttelemään ja huilimaan. Mulla oli tavalliseen tapaan sykemittari ranteessa ja olin siinä omissa maailmoissani makoilemassa ja katsoin sykemittarin näyttöä. Siinä näkyi numerot 54! Mietin että voiko olla mahdollista. Liikuin vähän ja luku nousi johonkin 56-58. Sitten olin taas rauhassa paikallani ja katsoin hetken päästä uudestaan mittaria. 52?! Mietin että onkohan tää mun vempele rikki. Vaihdoin siitä kuitenkin just patteritkin. Korjailin sykevyötä ja ei, yhä samat lukemat. Nousin ylös ja täytin vesipullon ja syke nousi tietenkin. Tulin siihen tulokseen että ei se mittari varmaan ole rikki vaan mun kunto on varmaan vaan parantunut! Oon vieläkin ihan haipissa. Mulla oli nimittäin joskus leposyke 58 ja luulin että ne ajat on mennyttä mutta ei, leposyke on mennyt alaspäin! Ja joo, eihän toi oo mitenkään oikein mitattu leposyke mutta enpä oo nähnyt ikinä että mulla olis ollut noin alhainen syke. Mutta joka tapauksessa, onko mitään niin motivoivaa kuin huomata omasta itsestään jotain tollaista kehitystä?! Ei! Tää ei jää tähän ;)

Ootteko te mittailleet teidän leposykkeitä, oikeella tavalla tai ei? Mitä teidän sykkeet näyttää levossa? 

11 kommenttia:

  1. Siis oliko työ mukavaa vai kivaa vai häh :D eikö mukava ole kivaa? Kivahan paikka tuo, voisi poiketa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, mutta eimukavalla meinasin sitä että koska työ oli rankkaa ja kuitenkin melko uuvuttavaa niin siinä mielessä se ei ollut nimenomaan _mukavaa_! ;) Tiedätkös?

      Poista
  2. Sykkeet on kyllä niin mystisiä! Meikäläisellä on stepissä ka-sykkeennä 165, ja maksimit saan huitelemaan yli 190. Ja näillä sykkeillä olen vetänyt niin, että missään kohtaan ei suuremmin hapota tai väsytä! Ja kyllä, paita on hiestä märkä ja posket punasina, että kyllä sitä täysiä on vedetty :)

    Leposykettä en oo mittaillut, mutta täytyy nyt tsekata - kunhan pääsen tohon sängylle katselemaan dvd-boxia :)

    Sykemittarin käytöstä muuten, aluksi tsiigailin kamalasti kulutusta, mutta nykyään sykkeet kiinnostavat. Hassua nähdä, miten edellinen jumppa oli raskaampi fiilikseltään, mutta siinä oli alemmat sykkeet. Hassua! Ja omaan kyllä hyvin kunnon, että kympin lenkki pururadalla istuu tuntiin, ettei mistään rapakuntoisesta ole kyse, jos noita mun sykkeitä miettii :D

    Viikonloppuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu, itse kanssa koen omaavani kuitenkin aika hyvän kunnon ja olenkin kesän aikana tosiaan juossut melko paljon. Ja jep, täytyisi varmaan vähän enemmän perehtyä näihin sykejuttuihin, aika mielenkiintoisia :D Mulla meinaan tässä nykyisessä virallisessa Step-ohjelmassa (LesMillsin siis) maksimi on tosiaan vaan joku 175, mutta sitten taas eräällä spinningtunnilla sain sen yli 190, vaikka OMASTA MIELESTÄNI oli kyse about yhtä rankasta treenistä.... Mutta kai ne on vaan niin erilaiset lajit!

      Poista
  3. Pese se vyö ja kato sen jälkeen uudelleen. Koneessa 40 asteen ohjelmassa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. Haha mitä sekoilua..:D Mutta siis ei kannata ihan tosta noin vaan heittää sitä pesukoneeseen, kaikki vyöt ei sitä kestä. Esim omaani ei saa pestä koneessa, vaan käsin.

      Poista
    3. Haha good to know... Luen ohjeista siis eka! :'D

      Poista
  4. Mä sain juurikin tuollaisen sykemitarin 18-vuotis lahjaksi vanhemmiltani mutta siitä on jo vuosi kun se hajosi :( nyt menossa jo kolmas yksilö samalta merkiltä mutta uudempi versio.

    Sykkeitä on kyllä hauska seurata ! Säbää kun pelasin niin niitä seurasin aktviivisesti ja nyt seurailen niitä salitreenin parissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Ou nou toivottavasti mulla ei hajoa, mulla se tuntuu ainakin olevan ihan kunnossa...

      Poista