perjantai 15. marraskuuta 2013

Talking about legs...

Hyvää huomenta!

Mun aamu alkoi siihen malliin että mulla on jo nyt porkkanakakku kuorrutetta vaille valmis. Viikonloppustressi alkaa ehkä pikku hiljaa helpottamaan - tai sitten se on vasta edessä. Kyllä mä siitä selviän! Leivottavaa kyllä riittää vielä mutta onneks on vielä huominen aikaa. Sitten näkee taas ihania kavereita koolla pitkästä aikaa!

Edellisessä postauksessa multa kysyttiin että "kuinka sulla on noin hoikat jalat? Jotain vinkkejä kiitos!" Kiitos vain kivasta kommentista, mutta täytyy myöntää että multa pääsi sellanen ihmetyksen ja huvittuneisuuden sekainen naurahdus. Mulla hoikat jalat? Ihanaa että joku ajattelee noin, sillä itsehän ei tietenkään oo ikinä tyytyväinen. Mun itseni mielestähän mulla on turhan lihaksikkaat jalat, ihan siis noita mallintöitä ajatellen , muuten ei!

Mutta on mulla paksummatkin jalat joskus olleet. Taitoluistelijat tietää mitä seuraa siitä jatkuvasta polvien joustosta ja potkuista jäällä. Isot, muhkeat reisilihakset. Näin oli myös mulla silloin kun luistelin. Jossain vaiheessa taisi taas reidet pienentyä, kun yläasteella laihduin muutaman kilon, lähti siis lihasta aika paljon pois. Juoksin ja varmasti söin liian vähän ja keho otti energiaa lihaksista.
   Vaihtovuonna innostuinkin sitten salitreenistä enemmän.  Ja niinkuin tiedämme, brasilialaiseen kauneusihanteeseen kuuluu naisella muodokas takapuoli ja reidet. Niinpä sitten sain pyllyni takaisin ja reisiinkin alkoi tulla lihasta kaiken kyykkäilyn myötä. Suomessa kyykkäilin lisää ja lisäsin muutenkin painoja salitreenissä ja tuntui että lihas kasvaa nopeasti ja innostuin siitä yhä enemmän ja enemmän. Nyt vuoden sisään näytöksiä tehdessä oon kuitenkin huomannut ja tajunnut että jos mielii mallinhommia tehdä (ja mahdollisesti edetä siinä), ei voi olla kovin suuria ja erottuvia lihaksia. Kunnossa täytyy tietenkin olla, joten oon tietoisesti vähentänyt saliharjoittelua, pienentänyt painoja ja lisännyt toistoja. Teen paljon enemmän aerobista treeniä, kuten juoksen tai käyn jumpissa.

Jos siis haluaa ns. "solakat"/hoikat jalat, kannattaa välttää kyykkyjä isoilla painoilla ja tavoitella ennemmin pitkiä reisilihaksia esim. juoksemisen avulla. Mutta kannattaa aina muistaa, että oma ruumiinrakenne ja geenit vaikuttaa varmasti myös. On selvää että pitkäjalkaisilla jalat näyttää monesti automaattisesti vähän hoikemmilta.  Esim. kuvissa ja ihan livenäkin mustat farkut ja vaaleat housut saavat jalat näyttämään aivan erilaisilta ainakin itseni mielestä. Mustat farkut jotenkin kaventaa kun taas vaaleat housut ei niinkään. Ja vielä jos omia jalkojani ajattelen, kuvissa mallin täytyy miettiä kuvakulmia. Jalkojen eri asennot saavat ne näyttämään myöskin joko pidemmiltä tai lyhyemmiltä, niin kuin paksuilta tai hoikilta.

Ja teen tämän postauksen vain koska aiheesta multa kysyttiin. Mun mielestä myös lihaksikkaat jalat ovat todella upean näköiset jos ne on sopusuhtaiset muuhun kroppaan nähden, mutta itselläni tykkään vain enemmän hoikemmista jaloista kuin isoista lihaksikkaista reisistä. :)

4 kommenttia: