tiistai 28. tammikuuta 2014

How to do it

Hyvää iltaa!

Mun tän hetkisen väsymyksen perusteella luulis kellon olevan jo ainakin kymmenen vaikka kello näyttääkin vasta oikeesti seitsemää!
Tänään oli taas aamusalin aika. Eli kello oli soittamassa 5:30. Mutta minäpä heräsin Aamulehden kolahdukseen jo 5:20, pirteenä ku peipponen ja luulin että oon nukkunut pommiin! Onneks en sentään, mutta nousin kuitenkin jo ylös ja laitoin kahvit tippuun ja ehdin kupilliseni juomaan jo kotosalla. Kello 6:30 olin jo salilla, lenkkarit jalassa ja hyppäsin juoksumatolle ja puolen tunnin juoksemisen jälkeen oli CX:n vuoro ja sen perään taas se Body Balance. Vitsi mikä tunne yhdeksältä aamulla työpaikalla kun huomaa olleensa jo tossa vaiheessa aamua huikeet 2 tuntia salilla! Not bad!
Niinhän se menee, että ei se oo siitä kiinni etteikö ehtis salille. Vaikka päivä olis täynnä, aina löytyy yleensä joku rako jolloin raahata itsensä sinne punttikselle tai sit vaikka ulos puolen tunnin lenkille. Kyse on sen ajan järjestämisestä! Jos ainoo hetki on mennä aamulla ennen töitä, niin sit sillon! Sitä paitsi itse tykkään tosi paljon käydä nimenomaan aamusalilla.
   Jos jollekin teistä aamu on monesti ainoo hetki kun salille ehtis, mutta ei vaan meinaa saada itseensä ajoissa ylös niin mulla on muutama vinkki miten saada asiat luistaan jopa aamulla unenpöpperössäkin paremmin!

1) Pakkaa jo illalla. Pakkaa salikassi, eväät ja kaikki muutkin loppupäivän vermeet jo illalla lähtökuosiin vaikka tuolille odottaan. Itse tein eilen illalla niin ja otin tuolille vaatteetkin ihan alusvaatteita myöten valmiiksi. Ei tarvi siihen käyttää aivokapasiteettia silloin puoli kuudelta.

2) Laita aamupala valmiiksi jääkaappiin odottamaan. Itse laitan nykyään monesti kahvinkeittiminen valmiiksi siten, että painan aamulla vaan nappia niin kahvi lähtee tippumaan. Ennen aikaista aamusalia monesti syön vaan hedelmää, mutta jos syön joskus enemmän eikä smoothieta ole saatavilla, niin ei oo mitään parempaa kun yön yli muhinut rahka johon on sekoitettu ananasta, muutama pähkinä ja vähän kaurahiutaleita. Nami!

3) Mietipä sitä tunnetta, kun aamutreenin jälkeen olo on virkeä niin henkisesti kuin fyysisestikin, päivän urheilut suoritettu ajoissa eikä salille menoa tarvi miettiä enää koko päivänä vaan voit keskittyä kaikkeen muuhun.  Toi ajatus tsemppaa mua ainakin illalla laittaan herätyksen sillon 5:30 ja aamulla heräämään salille kun tiedän kuinka hyvä olo siitä jää käteen!

Mulla oli salin jälkeiseks evääks/aamupalaks mukana tänään purkissa maitorahka ja purkillinen ananasmurskaa. Ton setin vedin siinä töissä pullataikinaa tehdessäni ja hyvälle maistu!

Lounasta varten olin eilen illalla höyryttänyt ihania ruusukaaleja ja mukana oli myös 100g Valion proteiiniraejuustoa. Ihan uusi tuttavuus mutta hyvää oli. Ja lounaan kruunas aina niin hyvä savulohi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti