perjantai 28. helmikuuta 2014

About Fuelfood?

Hyvää huomenta!

Mihin se on taas tääkin viikko oikein mennyt... No, pääsääntöisesti opiskeluun onneksi, niinkuin on pitänytkin! Aamuisin oon hoitanut noi urheiluhommat, aamulenkin tai BodyBalancen muodossa ja  päivät oon istunut Yliopiston kirjastolla lukemassa aina kuuteen asti tai sen yli. Aika menee lukiessa niin nopeesti ja aihekin on suhteellisen mielenkiintoista (ei tietenkään aina....), mutta illalla kun lähden kirjastolta niin oon aina ihan pää pyörällä ja flegmaattinen siitä suuresta aivotyöskentelystä että mistään ei meinaa enää tulla mitään :-D

Mallijuttujen puolelta ei oo kuulunut mitään uutta, mutta siinähän se onkin; ikinä ei tiedä koska tulee jotain actionia siltä saralta ja siks pitää olla oikeestaan aina työkunnossa. Ja mun tapauksessa rämpiä sitä hyvää työkuntoa kohti hahah!

Siitä puheenollen, malliemoni suositteli mulle tuota Hanna Skytän kirjoittamaa FuelFood-kirjaa. Hanna Skyttä on hyvinvointikonsultti ja selvästi tietää mistä puhuu. Kirjassa on selitetty yksityiskohtaisesti ravintoaineita myöten, mitä pitää syödä, miksi pitää syödä ja milloin pitää syödä - treeniajasta riippuen. Ja kaikki tämä silmälläpitäen kiinteytymistä ja todella puhdasta ruokavaliota! Oon suorastaan rakastunut tohon kirjaan ja luen sitä päivittäin :-D Kirja on täynnä erilaisia puuro-, pannari-, ruoka-, ja herkkureseptejä, kaikki ainoastaan superterveellistä ja todella todella CLEAN.

Mietinkin että haluisitteko kuulla lisää liittyen tohon kirjaan, reseptejä, ajatuksia, vinkkejä.... Mitä vaan? Mitä te yleensäkin haluatte tietää? Tell me! 
Oon miettinyt taas lukujen ohessa lopettaa tän bloggailun kokonaan, mutta kun en välttämättä haluais niin koitan saada tätä taas vähän enemmän eloon... ;-)

Kirjastolla oon saanut aika hyvin kannettua mukana aina omia lounaseväitä. Näin tiedän tasan tarkkaan mitä syön eikä tuu syötyä mitä sattuu. Ja kai tulee vähän halvemmakskin tää omien eväiden teko, kuin käydä vetämässä joka päivä joku salaatti keskustassa! Mutta joskus toki niinkin ;-)

Evääks oon tähän mennessä tehnyt tällä viikolla vaan ruusukaalia ja broilerin rintafileetä. En saa tosta ruusukaalista tarpeekseni :-D
 Mutta nyt täytyy taas kiirehtiä sillä mielenkiintoistakin mielenkiintoisempi Laskentatoimen kirja kutsuu mua..... Hohhoijjaa!

7 kommenttia:

  1. Oon ettiny jotain hyvää terveyskirjaa joten voisin kattoo totakin =)

    VastaaPoista
  2. Todellakin kiinnostaa kuulla lisää! Eniten mua kiinnostaa sun blogissa kaikki ruokapäivitykset ja ihan vesi kielellä kaikkia herkkuannoksia himoitsen. Itselläni on vaan niin pieni budjetti käytössä että kovin monipuolisesta (paljon yksittäisiä ainesosia sisältävistä) siementen, pähkinöiden, eksoottisten hedelmien, lohen täyttämästä ruokavaliosta voin vaan haaveilla. Tai onhan se priorisointikysymys mihin rahansa haluaa käyttää, mutta ihan pelkkään superherkku ruokaan en raaski satsata...

    Mikähän mun pointti oli... Sun ruokapostaukset on ihan parhaita ja kauniiden annoskuvien lisäksi erityisesti reseptit on oikein tervetulleita, niitä on helppo sit soveltaa itelle sopivaks. Esim sun ruusukaalimakkarakeitto oli ihan parasta ja ainekset sai hankittua halvalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiva kuulla että kokeilit sitä soppaa, siihen ei tosiaan mitään kalliita aineita tarvi ja kiva että tykkäsit!

      Tajusin varmasti sun pointin, kiitos kun kerroit niin pidän mielessä! :) Toi kirja on ainakin niin huikee että haluisin jakaa siitä juttuja muidenkin kanssa!

      Poista
  3. Ootteko puhunu sun mallitoimistolla, että lähtisit ens kesänä ulkomaille tekee mallintöitä? Ja miten sun korkkareilla kävely, ootteko katsonu sitä sun mallimamman kanssa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei olla puhuttu, mutta sehän se vasta mahtavaa oliskin! Ja ei olla sitäkään vielä katsottu :) Onneks koen kuitenkin että mulla se sujuu!

      Poista
  4. Mitä kirjan mukaan ei kannata syödä tiettyyn aikaan ja onko joku yllättävä ja arkinen ainesosa jota kannatta välttää (nyt ei en tarkota mitään perus leipää)?

    VastaaPoista