torstai 28. elokuuta 2014

Ugly food

Täällä ollaan! Vaasan sydämessä. Opiskelijaelämään totuteltu kahdella koulupäivällä ja yhdellä illanvietolla. Kolme kirjainta: H U H!

Maanantai meni iskän kanssa muuttopuuhissa ja tunnit vierähti nopeesti. Yhtäkkiä huomasin että oon yksin omassa ensimmäisessä kodissani. Huikee fiilis! Iskä oli yllätyksenä pakannut mulle pari pulloa hyvää punkkua mukaan, ja niinpä tiskasin yhden viinilasin ja juhlistin ekaa iltaa kämpässä lasillisella viiniä!
 Mun yksiöni vaatii vielä paljon tavaroiden järjestelyä, sen jälkeen vasta kehtaan ottaa täältä kuvia. Mutta siitäkin huolimatta oon ihan rakastunut tähän pikku kotiin, täällä on yllättävän tilavaa ja avaraa ja isoista ikkunoista tulee paljon valoa koko ajan!

Ruokaakin oon täällä laittanut tietenkin, mutta mulla on sen suhteen tällä hetkellä joku inspiraation puutos. Ehkä sen takia kun on niin paljon kaikkea muutakin mietittävää ja hommaa. Mutta ajattelin tässä tänään taas vähän lueskella tuota Hanna Skytän Fuel Food -kirjaa, jos saisin siitä taas jotain ideoita erinäisiin aterioihin eikä kyllästyis syömällä aamuisin pelkkää rahkaa ja ananasta ja iltaisin kvinoaa ja parsakaalia :-D


Esimerkiksi toissapäivänä tein tällaista muhennosta.
Pakastepinaattia, punaisia papuja ja parsakaalia paistinpannulle. Kaveriksi punaista kvinoaa ja raejuustoa. Ja vähän mausteita. Ihan hyvää oli, mutta en mä tota kellekkään muulle tarjoisi! Haha, ulkonäkö kertoo ehkä että miksi.
 Ja koska tää ruuanlaitto on mulle aina jonkin näköinen missio, niin jaan sitten tännekin aina uusia ruokaideoita, jotka on terveellisiä mutta myös opiskelijan lompakolle ystävällisiä!

3 kommenttia:

  1. Hei jes, kiva juttu jos laitat jatkossa opiskelija ystävällisiä ja terveellisiä ruokavinkkejä! Ite oon asunut nyt kuukauden uudessa kämpässä enkä oo käyttänyt kertaakaan pannua tai kattilaa... Koulussa saa hyvän aamupalan ja lounaan, joten loppupäivä kotona meneekin aina jollain ruisleivällä ja jogurtilla... Inspiraation puutetta havaittu :D Ja ruoka on niin kallista Suomessa, etten kestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa harvinaisen tutulta!! Koitan parhaani ;)

      Poista
  2. https://www.youtube.com/watch?v=fOJUPue-XMQ&feature=youtu.be

    :)

    VastaaPoista