keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Rakkaudesta ruusukaaleihin

Lokakuu the First!
Octoberin ensimmäinen päivä!

Mulla on pientä väsymystä ilmassa, mutta siihen asti painetaan että makaan sängystä ja sammutan valot lampusta sekä takuulla samalla myös omasta päästäni. Tähän mennessä syksyn ahkerimmat ja työntäyteisimmät kaksi päivää takana ja työmäärä ei varmaankaan helpota vielä vähään aikaan. 

Loka- ja marraskuussa on aina puhuttaessa semmonen negatiivinen viba mun mielestä. Kuukaudet kun syksy todella alkaa tuntumaan luissa ja ytimissä, on pimeää, tulee ja sataa ja oikeastaan mitään kivaa ei ole tiedossa, paitsi ehkä riehakkaimmilla yhteisöillä alkaa esiintyä ensimmäisiä pikkujouluja. Mulle nyt marraskuu on aina kiva kuukausi ihan vaan sen takia että silloin on mun synttärit ja syy tehdä kaikkea mukavaa. Mutta nyt muistin taas kaupassa syys- ja talvikauden yhden parhaimman puolen. Nimittäin ruusukaalit!!!
Niin hyviä ja terveellisiä pikku palleroita, joita ei kesäisin saa ollenkaan. Näin syys- ja talviaikaan niitten maku on ihanan makea ja pääsee todella oikeuksiinsa! En ymmärrä kuinka niistä annetaan aina niin negatiivinen kuva kaikissa jenkkisarjoissa ja -leffoissa. Mulla on ainakin yhdessä Sara La Fountainin reseptikirjassa yks terveellinen herkkuresepti sisältäen broileria ja ruusukaalia. Teen sitä takuulla joku päivä ja jaan sen tänne! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti