tiistai 27. tammikuuta 2015

20 Faktaa pöytään

Blogien fakta-postauksia on aina yhtä hauska lukea ja ne ovat aina tervetulleita. Niinpä päätin itsekin tehdä sellaisen! Tässä olkaas hyvät. Hyvää tiistaita!

1. Unohdin tässä muutama viikko sitten Visa Electron -korttini tunnusluvun. Siis tunnusluvun, jota käytän päivittäin, ja käyttänyt samaa tunnuslukua varmaan sen pari vuotta. Yhtäkkiä vaan UNOHDIN (wtf?!?!!?!?) sen, kun olin nostamassa rahaa. Ja en enää muistanut sitä viikonkaan jälkeen vaan täytyi mennä pankkiin tilaamaan uusi tunnusluku. :-D
2. Ajattelen yleensä aina ensin muiden etua, sitten vasta omaani, joissain ihan tavallisissa arkisissa asioissa, vaikka välillä voisin ajatella vähän enemmän omaakin etua. Hassu esimerkki tästä on se kun olin pieni ja nukuin äidin ja iskän välissä. Nukun ja nukuin silloinkin aina jommalla kummalla kyljellä taikka mahallaan enkä saa oikein ikinä selälläni unta. Tämä tuotti kuitenkin ongelmia porukoiden välissä nukkuessa sillä pelkäsin että esim. äiti pahoittaa mielensä, jos nukun selkä äitiin päin ja kasvot isään. Koitin ratkaista tilanteen nukkumalla mahalteni, kasvot tyynyyn uponneina....
3. En osta ikinä mitään lihaa/kalaa/kanaa tms. kotiini jos olen yksin ja teen vain itselleni ruokaa. Kananmunia kyllä syön mutta muuten käytän eläinkunnan tuotteita erittäin vähän!

4. En tiedä mitään niin kiusallista kuin se, kun luennolla luennoitsija kysyy jotain yleistä asiaa / mielipidettä / näkemystä ja kukaan ei vastaa ihan vaan sen takia, että ei uskalla/kehtaa. :-D Usein sitten itse vastaankin luennoitsijan kysymyksiin. Mitä kaikki oikein jännittää?!
5. Vaikka rahaa ei tulekaan ihan samanlaisella syötöllä opiskellessa kuin silloin kun on töissä, niin en silti halua tinkiä ruuastani, tingin mielummin vaikka uusista vaatteista / ulkona syömisestä yms. Josta päästäänkin siihen että.....

6. ....Tykkään kaupassa käymisestä! Kaupassa voin ns. "hyvällä omalla tunnolla" shoppailla kaikkea! Olet mitä syöt!

7. Olen ollut Brasiliassa vaihdossa

8. Ja sen takia puhun sujuvaa portugalia ja näen vähintään kerran viikossa vieläkin unia portugaliksi!

9. Olen aamuihminen (jos se ei ole käynyt vielä ilmi...). En tykkää yhtään jos joudun syömään aamiaisen kauhealla vauhdilla! Aamupalaan ja aamukahviin täytyy aina varata riittävästi aikaa!
10. Mulla on jäänyt takaraivoon vähän kummittelemaan opettajan ammatti. Tykkäisin toisaalta olla ala-asteen luokanopettaja, mutta kun ajattelen asiaa tarkemmin niin luulen kuitenkin opiskelevani ihan juuri sitä mun alaa.

11. En saa enää ollenkaan saman tasoisia arvosanoja koulussa kun sain lukiossa, mutta koitan olla ottamatta siitä liikaa stressiä. Ei tässä vaiheessa enää tarvi olla kaikessa hyvä, vaan panostan enemmän niihin, mitkä oikeasti kiinnostaa.
12. Haluaisin varmaankin opiskella pääaineenani johtamista ja sivuaineenani markkinointia.

13. Leikin aina pienenä liha- ja kalakauppiasta ja halusin tulla sellaiseksi koska mun  mielestä Stockan lihatiskin myyjän työ näytti niin kivalta, kun se käsitteli raakoja lihakimpaleita?!?! Just...

 14. En ole pitkiin aikoihin käyttänyt meikkivoidetta, käytän pelkkää Bare Mineralsin mineraalipuuteria. Oon käyttänyt sitä jo itseasiassa 6 vuotta!

15. Oon tosi laiska laittamaan mun hiuksia. Aina vaan korkeintaan suoristan ne tai laitan ponnarille. Aina en edes suorista kun mulla on muutenkin niin tikkusuorat hiukset.
16. En usko jumalaan tai Jeesukseen tai muuhun sellaiseen, mutta aasialaisissa uskonnoissa on mun mielestä sitä jotain... Jin ja Jang ja muut tasapainot kiehtoo :-D Haluaisin myös tutustua niihin näkemyksiin ja uskomuksiin, joissa puhutaan erilaisista hyvistä ja pahoista energioista, auroista ja muista sellaisista! Hehee

17. Mulla ei ole tatuointeja enkä sellaista halua. Tuntuu muutenkin että nykyään voi olla vähän "erikoinen" jo sillä, että ei ole yhtäkään tatuointia, kun ennen juttu oli toisinpäin...
Mikko Karekivi
18. Olen perheessämme ainoa lapsi

19. Viihdyn ihan hyvin yksin, mikä saattaa johtua kohdasta 18. Nautin esimerkiksi siitä aina välillä, että saan olla vaikka kokonaisen päivän aina silloin tällöin yksin ja tehdä juttuja omassa hyvässä seurassani hehe. :-D Mutta liika on aina liikaa, en mä mikään erakko kuitenkaan ole!

20. Oon käynyt opiskelijabileissä viimeksi lokakuussa!!!
Pitäiskö tässä huolestua? Ei.

6 kommenttia:

  1. Apua, siis mäki nukun aina mahallaan enkä muuten pysty nukahtamaan, mutta toi sun syys on ehkäpä maailman suloisin! :D
    Ja mun opiskelijabileet voi laskea yhteensä yhden käden sormin, joten don't worry - et jää varmasti mistään suuresta paitsi.. ;)

    Ps. Mistä toi valkonen spaghettiolkaintoppi on? Todella kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha hyvä että joku on samanlainen kuin minä, oon tullu itekki siihen tulokseen että en hirveesti mitään missaa! ;D
      Kiitos! Ostin sen vaihtovuotena Brasiliasta, sellainen merkki kuin Carmim, käytän sitä yhä edelleen!

      Poista
  2. oih mistä toi valkonen toppi on? täydellinen leikkaus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ostin kun olin Brasiliassa vaihdossa... :) Se on ihan super kiva, ja parasta että sen kanssa ei tarvi käyttää minkään sortin rintsikoita kun kupit on siinä jo valmiina!

      Poista
  3. Tää oli tosi kiva postaus :)

    VastaaPoista