torstai 8. tammikuuta 2015

Time for cleanse

Täällä olen taas Vaasassa, missä sataa lunta, tuulee ja on niin liukasta että ei meinaa eteenpäin päästä. :-D

En siltikään anna sen häiritä, vaan tänään aloitin tämän minun puhdistuskuuria muistuttavan ajanjaksoni. Kun lähden tarkemmin miettimään, niin ei tämä niin kamalasti eroa mun normaaliarjestanikaan, mutta ehkä nyt koitan vaan hoitaa tämän paljon tunnollisemmin. Saatan nimittäin muuten aina napostella silloin tällöin jotain, mikä on mun huono tapani. Mun napostelu on kylläkin erittäin harvoin varsinaisesti mitään epäterveellistä, vaan yleensä siihen kuuluu pähkinät, mysli yms.

Oon joskus ollut mielestäni paljon kurinalaisempi syömisieni kanssa, ja kielsin itseltäni helposti kaikki mahdolliset herkut. Nykyään oon kuitenkin hiljalleen liukunut vähän lepsumpaan tyyliin, mikä voi tietenkin olla myös omalla tavallaan hyväkin asia. Mutta tällä viiden päivän puhdistuskuurilla toivon voivani näyttää taas itselleni, että pystyn elämään ja syömään kurinalaisesti enkä anna aina niiden mielihalujen viedä.

Tänään aamu varhain syntyi blenderissäni tällaista vihersmoothieta.
 Siihen tuli:
  • 2 luomuomenaa
  • tuoretta minttua
  • tuoretta inkivääriä pieninä paloina
  • pari kourallista lehtikaalia
  • vettä
Ai että miten ihanan terveellisen väristä siitä tulikaan! Ja takuulla myös oli sitä! Maku oli mun mielestä yllättävän hyvä, mutta ensi kerralla laitan enemmän vettä, jotta sitä on helpompi juoda.

Parin tunnin päästä aamusmoothiesta söin välipalaksi luentojen välissä banaanin ja siitä taas kahden tunnin päästä lounaalla salaattia kananmunalla. Päälle sirottelin kurpitsansiemeniä ja lorautin oliiviöljyä. Jos tämän kunnollisesti tekisi niin silloinhan pitäisi varmaan juoda pelkkiä smoothieita, mutta itse helpotan tässä hieman ja syön vaan mahdollisimman puhtaasti.

Nyt illalla tein sairaan hyvää inkivääri-bataatti-porkkana-sosekeittoa. Ai että kun siitä tuli hyvää, tekis taas mieli syödä koko kattilallinen... Ja sosekeitot soveltuu myös erinomaisesti tähän kuuriin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti