torstai 12. maaliskuuta 2015

IHANA HELPPO MUNAKAS

Tämä viikonloppu vietetään taas Tampereella ja mun juna lähteekin vähän reilu tunnin päästä. Oon tänään tehnyt koulujuttuja kotona enkä siis syönyt lounasta yliopistolla tänään. Niinpä päätin kehitellä jotain omassa keittiössäni ja mikäs sen parempi tapa käyttää jääkaappiin viikolta jääneitä jämiä kuin koota ne kaikki munakkaaseen! 

Mulla oli jäänyt pieni satsi broileria alkuviikon kokkauksista ja mietin että mitä tekisin sen lisäksi, että saisin koottua itselleni hyvän lounaan. Jääkaapista löytyi sipulia, pinaattia ja kirsikkatomaattia sekä kananmunia. 
Niinpäs kuullotin yhden silputun sipulin ensin öljyssä, jonka jälkeen lisäsin pannulle ehkä pari kourallista pinaattia ja paistelin niitä hetken. Tunnetustihan pinaatinlehdet kutistuu niitä paistettaessa, joten kun ne olivat kutistuneet ja pehmentyneet hieman, lisäsin koko komeuden päälle kananmunan, jonka rakenteen olin kipossa ensin rikkonut. Mukaan vielä muutama puolitettu kirsikkatomaatti ja Avot! Kylkeen vielä ne broitsut ja lisää tomaattia. Ja mun masu tuli täyteen! 

Toi pinaatti on niiiin parasta.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti