maanantai 2. maaliskuuta 2015

Maanantaimietteitä ruokavaliosta

Hei taas ystävät. Se on maaliskuu ja se tarkoittaa kevättä, kevään ensimmäistä kuukautta! Täällä Vaasassa ainakin lumikasoja saa enää etsiä ja mikä parasta, hiekotushiekkoja siivotaan jo pois. Se on ehdottomasti yks mun lemppari kevään merkeistä! 
Niin kuin vähän jo torstaina vihjasin, mulla on joku hirveä motivaation puute meneillään, lähinnä koskien koulujuttuja. Toivon todella että se menee äkkiä ohi, sillä hommaa riittää. Kaikki tuntuu vaan vähän pakkopullalta. Liikunta kyllä maistuu, mutta ei tilinpäätösanalyysin harkkatyön tekeminen. Toivottavasti saisin kuulla hyviä uutisia siitä kesäduunista, jospa sitten jaksaisi taas paremmin!

Oon tullut siihen tulokseen tässä mietteissäni, että teen kokeilun ja lisään hiilareiden määrää ruokavaliossani. Mulla oli viime torstaina junassa istuessani ihan älyttömän nuupahtanut ja väsynyt olo. Kaikki mitä tein tuntui ihan täydeltä työltä, melkein tilasin jopa taksin kotoa juna-asemalle täällä Vaasassa, vaikka kävelen matkan alle kymmenessä minuutissa. Söin koko viime viikon tosiaan sitä kasvissosekeittoa, mikä on sinänsä erittäin ok. Mutta siihen liikuntamäärään nähden mitä viime viikollakin liikuin, tajuan näin jälkikäteen että jäi varmasti saamatta erittäin paljon joitakin ravintoaineita, etenkin kun treenasin niin, että lihakset olivat kovalla koetuksella. Vihdoin kävin tänään ostamassa itselleni proteiinijauhetta, kun se uupui mun kaapista ihan kokonaan!

Aion lisätä ruokavaliooni vähän enemmän gluteenittomia hiilarilähteitä, kuten kvinoaa ja mahdollisesti jotain erilaisia gluteenittomia pastoja sekä aamupaloilla aina välillä gluteenittomasta kaurasta tehtyä puuroa. Näin saan varmasti myös vähän uutta piristystä mun kokkailuihin, eikä tule aina turvauduttua niihin kasvissosekeittoihin. :-D

Katsotaan miten tää vaikuttaa! Luulen, että oon viimeaikoina elänyt arjet aina liian kevyesti. Tai en liian kevyesti, vaan en oo syönyt tarpeeksi monipuolisesti, ehkä ? Mulla on tullut aina viikonloppuna tullut hirveä tarve vetää herkkuja ja kaikkea vähän epäterveellisempää kaksin käsin, mikä taas tekee varmasti hallaa kropalle. Not good. 

Huomenna aloitan aamuni mustaherukkasmoothiella tehtynä avokadon, pinaatin ja vihdoinkin sen proteiinin kanssa! 

Iltaruuaksi tänään höyrytin ruusukaaleja ja keitin melkoisen satsin kvinoaa, johon sekoittelin pari desiä Laitilan Eggo-valkuaista. Käyttäisin kyllä muuten ihan tavallista kananmunaa, mutta ostin tota valkuaista viikko sitten porkkanakakkupuuroa varten ja se täytyis huomenna käyttää loppuun!
 Ja ennen kuin kukaan tulee huolissaan huutelemaan niin otin ruokaa pari kertaa lisää, en syönyt noin pientä annosta!! :-D


2 kommenttia:

  1. Kokeile papupastaa! Ainakin täällä Ruotsissa saa Risenta-merkkistä kokonaan soijapavuista tehtyä pastaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo täytyy kokeilla! Täälläkin on yks kauppa mistä saa mun tietääkseni vaikka mistä tehtyä pastaa :) Kiitos vinkistä :)

      Poista