keskiviikko 13. toukokuuta 2015

SIIS MITÄ MÄ NYT OIKEIN TEEN?

Hei ystäväiset. Miten teillä menee? Täällä ihan hyvin, vaikka sataa ja pidin vapaa päivän lenkistä vaikka nyt ei olis edes huvittanut! Aamulenkistä on tullut jo niin rutiini, että se tuntuu tylsältä jättää väliin.

Ajattelin, että olisin tästä ihan hissun kissun, mutta tuntuu tyhmältä kirjoitella tänne mun päivien kulusta (tai kulumattomuudesta), kun en muka kerro että mitä oikein päivät puuhaan. Nyt ei oo siis mitään suuren luokan paljastus kyseessä. Vaan niinkin yksinkertainen juttu, että luen (taas) pääsykokeisiin.

Hain viime vuonna lukemaan kauppatieteitä ensisijaisesti Tampereelle, mutta päädyin Vaasaan. Olin ikionnellinen ja kärräsin kaikki mahdolliset pääsykoemateriaalit, valmennuskurssimateriaalit ja muistiinpanot, onnellisena roskikseen ja huokasin helpotuksesta: EI ENÄÄ IKINÄ
 Kuinka ollakaan, marraskuussa muutama kaveri koulussa kyseli: "ootko ajatellut hakea uudestaan Tampereelle?" Täh? Tekeekö oikeesti joku niin? ajattelin minä. Ilmeni että muutamat koittaa vielä uudestaan vaikka ovatkin päässeet jo johonkin yliopistoon ja että monet on siinä onnistuneetkin! Ajatus alkoi muhimaan mun päässä ja tulin siihen tulokseen, että enhän mä siinä mitään häviäisi, jos koittaisinkin uudestaan päästä Tampereen yliopistoon. Ja tässä sitä ollaan. Tahkoan pääsykoekirjoja taas läpi. 

Oon halunnut pysyä aiheesta tosi hiljaa, koska en halua luoda itselleni liikaa ulkoisia paineita ja haluan nytkin korostaa, että Vaasa on huikea paikka opiskella ja siellä on mitä mainioin yliopisto ja ihmiset, mutta haluaisin vaan tällä hetkellä asua enemmän Tampereella. :) Jos nytkään ei nappaa, niin sitten ollaan Vaasassa ja piste! Pääasia että mulla on opiskelupaikka. 
Ja tiedän, että tämä kirjoitus palvelee takuulla enemmän mua kuin teitä, sillä tää on mulle taas niin iso asia, vaikka mun ei niin isoja paineita periaatteessa tarvisikaan ottaa, kun mullahan on jo opiskelupaikka. Mutta mun on paljon helpompi kirjoittaa tännekin, kun ei tarvi muka salailla keltään mitään. 

Meitä pääsykokeisiin lukijoita on ihan hurjasti taas kaikenlaisiin opiskelupaikkoihin, I feel you, tsemppiä isosti kaikille!


5 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Mitä toi smökmö tossa sinisessä kupissa on?? Onks se puuroo ja onks siinä pähkimävoita? Ihan sikahyvännäköstä :D:DD

      Poista
    2. Haha sitäpä sitä!! Puurossa myös valkuainen niin se koostumus on vähän erilainen ku normipuurossa :--D

      Poista
    3. Aaaaa.. Just kehuin santulle, et niin hyvää, semmosta kermasta, ku laittaa munaa puuroon..koska oon läski ni laitan kyllä aina 2 valkuaista ja yhen kokonaisen x)

      Poista