keskiviikko 16. syyskuuta 2015

HAPPY TO BE BACK

 Jee, oon innoissani! 

Kohta tulee kaksi vuotta siitä (??! miten aika menee näin nopeasti?!), kun irtisanoin itseni Tamperelaiselta mallitoimistolta, Promdelilta, sillä halusin päästä helsinkiläisen Modelboomin listoille. Olin haaveillut helsinkiläiseen, isompaan mallitoimistoon pääsemisestä koko "malliurani" ajan, koska menestyä mallina oli mulle suuri unelma. Ihan teininä katselin Victoria's Secretin muotinäytöksiä ja toinen toistaan kauniinpia VS-enkeleitä sillä silmällä, että vielä joskus mäkin astelen tuolla lavalla (:-D)!! 

Oma äitini on työskennellyt myös mallina nuorempana ja asunutkin ulkomailla mallin töiden vuoksi ja ajattelin, että en ole mitään ja nuoruus on mennyt hukkaan, jos en pysty samaan. Ulkonäkö oli kaikki kaikessa ja mallin työt vielä vähän enemmän. Erittäin tärkeä targetti oli koko ajan päästä hieman isompiin piireihin, jotta voisin ehkä ponnahtaa urallani hieman ylemmäs. Lähes kaksi vuotta sitten rohkaistuinkin ja marssin Helsingissä Modelboomin toimistoon. Kävin portfoliokuvauksissa ja niin olin helsinkiläisen mallitoimiston palkkalistoilla. Ei kun vain töitä odottelemaan. 
(c) Elina Kurr
Intoa riitti vaikka töitä ei kuulunut. Kun kuitenkin vihdoin tuli tilaisuus päästä kuvauksiin Lahden muotoiluinstituutin opiskelijoiden lopputöihin, olin innosta soikeana! Samaan syssyyn pääsin saman koululaitoksen järjestämään muotinäytökseen Helsinkiin. Nämä kokemukset olivat huikeita! Töitä ei kuitenkaan sen koommin kuulunut ja koko homma "unohtui", vaikka tykkäänkin tehdä näytöskeikkoja ja kuvauksia. Taloustilanne on huono ja sitä rataa... Jokaisella mallitoimistolla on aina "suosikkimallit" joita bookataan eniten. 

(c) Nadi Hammouda

Viime aikoina oon kuitenkin oivaltanut, että menestyminen niissä mallin töissä ei ole avain onneen - ei todellakaan. Olen päässyt opiskelemaan (kahdesti) haluamaani opiskelupaikkaan ja tajunnut, että ammatti jossa toisia arvostellaan ja työllistetään pelkän ulkonäön ja vyötärön senttien perusteella tai ollaan työllistämättä liian ison nenän tai paksujen reisien takia, ei ole ehkä sittenkään niin henki ja elämä. Päätin jo keväällä, että jos pääsen Tampereelle opiskelemaan, hakeutuisin takaisin Promodelille, josta keikkaa oli riittänyt ihan mukavasti ennen. 

Ja nyt olen takaisin siellä mistä lähdinkin, eli Promodelin listoilla! Oon niin iloinen että pääsen toivon mukaan tekemään hauskoja näytöskeikkoja ennen kaikkea ihanassa porukassa ja hyvässä hengessä! 

(c) Elina Kurr

2 kommenttia:

  1. Todellakin oikea asenne! Toivottavasti keikkoja tulee enemmän nyt, on kiva seurailla sun mallijuttuja myös : ) Tsemppiä!

    www.terhisuanto.blogspot.com

    VastaaPoista