keskiviikko 13. tammikuuta 2016

10 ASIAA, JOITA ET EHKÄ TIENNYT MINUSTA

Nää on mun mielestä aina kaikista hauskimpia juttuja lukea blogeissa, joten päätimpä tehdä taas itsekin tällaisen. Eli 10 asiaa minusta, joita et välttämättä tiennyt entuudestaan. Enjoy... 

1. Oon tehnyt parikin persoonallisuustestiä, joista selvisi että olen ainakin jonkin asteinen introvertti. Ihan kuin mä en olis sitä jo ennestään tiennyt :-D Kuitenkin tää asia on auttanut mua tiedostamaan tiettyjä seikkoja itsessäni ja ymmärtämään itseäni tietyissä arjen asioissa paljon paremmin. On myös helpompi ehkä koittaa kehittää itseään tietyissä asioissa. Luin myös hulvattoman artikkelin How an introvert makes a phone call - ja tunnistin itseni tuosta. :-D

2. Jos oon väsynyt, stressaan maailman ihmeellisimmistä asioista - ja paljon. Tässä eräänä iltana valitin Antille että kamala stressin tunne kropassa kun on niin paljon tekemistä vielä. "Niinkuin mitä?" - "No käydä suihkussa" Are you kidding me? Kuka ottaa stressiä suihkussa käymisestä?
3. Oon aikamoinen itkupilli. Ei paljoa vaadi että multa pääsee itku ja jos on vähän huonompi päivä, joudun tekemään paljon töitä julkisilla paikoilla (yleensä koulussa), jotta en pillahtaisi ihan typerissä tilanteissa itkuun. Esimerkiksi Vaasassa opiskellessani talousmatikan ja kirjanpidon kurssilla totaalinen itkuräjähdys oli todella lähellä joskus monesti... :-D Lisäksi jos joudun pieneenkään konfliktiin/riitatilanteeseen jonkun kanssa, alan itkemään tosi helposti!

4. Oon todella kaikkiruokainen ja tykkään melkein mistä vaan - kaikista oudoimmistakin ruokalajeista. Rakastan mausteista, tulistakin ruokaa ja tuore korianteri on yksi lempiyrteistäni /-mausteistani. Yksi asia on kuitenkin, mitä en voi sietää. Ja se on rosépippuri. Etenkin jos sitä on ruoassa vähänkään isompina paloina!
5. Jos oon jossain yökylässä / mökillä tai muuta vastaavaa, lähes poikkeuksetta unohdan edes yhden tavarani sinne. Oon paljon kehittynyt tässä hajamielisyydessäni, mutta silti sitä tapahtuu yhä. Viime viikonloppunakin jätin Kuopioon - en enempää enkä vähempää kuin - omat kotiavaimeni! Go me!

6. Oon tosi huono laulamaan, mutta haluaisin ehkä oppia sitä paremmin

7. Mulla on kauhea halu päästä ratsastamaan! Osaan (oon ainakin osannut?) ratsastuksen perustaidot ja olisi ihanaa päästä jonnekin maastoon ratsastelemaan - isolla hevosella!

8. Käytän lähes aina hampaiden harjaukseen enemmän aikaa kuin hiusten laittoon... Mun mielestä hampaiden harjaus ja yleensä niiden hoitaminen on hauskaa :-D Siis käytän monesti hampaiden harjaukseen vähintään 4 minuuttia, siihen päälle hammaslanka ja suuvesi. On niin ihanaa kun suussa on raikas fiilis ja hampaat säihkyy! :D Hymy on paras asuste.
9. Omaan mielestäni ihan hyvän liikkuvuuden monessa mielessä joogatunneilla. Eteentaivutukset sujuu todella kivuttomasti, pääsen siltaan ja moniin muihinkin erikoisempiin asentoihin ihan OK - joskus muinoin ei spagaatistakaan jäänyt paljoa puuttumaan. Mutta mun ehdoton heikkous on se asento, kun istutaan jalat sivulle avattuina. Saan jalkojani siinä auki ihan säälittävän vähän ja eteentaivutus ei tässä asennossa onnistu ollenkaan!

10. Kirjoitin nuorempana - peruskoulun ekasta luokasta aina lukion viimeiseen - lähes päivittäin ihan oikeaa päiväkirjaa (joita onkin nykyään sairaan kivaa lukea)! Nykyään kirjoitan päiväkirjaa noin kerran vuodessa ja hassuinta tässä on se, että maagisesti se kerta kun kirjoitan, osuu aina lähestulkoon tasan tarkkaan vuoden päähän edellisestä kirjoituksesta!!

2 kommenttia:

  1. Mikähän tossakin on, että tosi moni mun naispuolisista ystävistäkin (itseni mukaan lukien) alkaa itkeä riitatilanteissa?! :D Ei tarvitse edes olla iso juttu konfliktin aiheena, niin jo hanat aukeaa. Itseltäni ainakin siinä vaiheessa katoaa kaikki uskottavuus. Poikaystävänikin on tätä ilmiötä useasti ihmetellyt. Ehkä jotain evolutiivista, voisiko olla? Miehissä en ole tähän piirteeseen törmännyt.. Poikaystäväni on monet kerrat riidan laannuttua paljastanut, että mun väpättävä alahuuli ja vuolaat kyyneleet herättävät yleensä sellaisen hellyydentuskan hänessä, että riitelynhalukin katoaa ja sovinnon alkeet tehdäänkin useimmiten hänen aloitteestaan :D Mua lähinnä vain ärsyttää tällainen riita-itkuherkkyys itsessäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sama homma, muakin ärsyttää. :D Rakentava väittely multa onnistuu (jos en liikaa turhaudu) mutta riidoissa klikkaa aina päässä ja silmiin vaan kihoaa vesi. Oon joskus lukenut Trendistä jutunkin, missä puhuttiin "keinoista" joita helposti riidoissa/konflikteissa käyttää ja oon koittanut tämän asian tiedostaa, mutta silti. :D Ehkä toiset on vaan herkempiä kuin toiset...?

      Poista