perjantai 26. helmikuuta 2016

KUITUA KONEESEEN

Mä niin rakastan tätä tunnetta. Perjantai, kello ei ole vielä edes yhdeksää tällä hetkellä. Silti mulla on jo takana reilun tunnin salitreeni ja suihku. Aamukahvi ja vihersmoothie valmiina mun edessä pöydällä ja hyvä musiikki soi taustalla. 

Vaikka tänään täytyy taas painaa sata lasissa koulutöitä, niin kyllä silti tällainen aamun aloitus tekee hyvää!



Oon viime päivinä sekoittanut aamusmoothieni sekaan chiasiemeniä, mutta nyt ostin vaihtelun vuoksi taas pitkästä aikaa Fibrexin sokerijuurikaskuitua hiutaleina. Nuo hiutaleet toimii tosi hyvinä kuidunlähteinä esimerkiksi juurikin smoothien joukossa. Niin kuin olen aikaisemminkin tuonut ilmi, niin tykkään usein syödä smoothieni, joten nää tuo kivaa rakennetta siihen! Sokerijuurikaskuituhiutaleet (hyi mikä sanahirviö) voi joko blendata smoothien muiden aineksien kanssa tai tehdä niin kuin minä ja sekoittaa valmiin smoothien sekaan. Tärkeää on kuitenkin, että antaa niiden muhia jonkun aikaa nesteessä/siinä smoothiessa, jolloin hiutaleet pehmenee kivasti! 

Ja huomatkaa siis että hämäävästä nimestään huolimatta sokerijuurikaskuidulla ei ole mitään tekemistä sokerin kanssa siinä mielessä, että nuo hiutaleet eivät sisällä sokeria!!  Hiutaleet ovat myös gluteenittomia!


Tänään sekoitin smoothiebowliini ruokalusikallisen sokerijuurikashiutaleita ja niiden lisäksi vähän chiasiemeniä. 

Koostumuksesta tuli pienen "hautumisajan" jälkeen todella puuromainen, suorastaan jämäkkä! Kuvasin koostumuksesta oikein videomatskua mun Snapchatiin, sieltä voi käydä katsomassa minkälaista tästä luomuksesta tuli! :-D

Ja muahan voi seurata Snapissa nimimerkillä: inessalmiranta 


Smoothieen muita aineksia tuli tänään perinteiseen tapaan banaani, puolikas pieni avokado, vettä, riisiproteiinia ja suuri kourallinen pinaattia!

1 kommentti: