maanantai 1. helmikuuta 2016

MITÄ SÖIN? (ruokapäiväkirja)

A-p-u-a! Täällä sitä ollaan, uudessa kodissa!! Toinen yö jo takana päin ja sekamelska on vielä aikamoinen! Täytyy vaan koittaa ottaa iisisti ilman turhaa stressiä ja tehdä vähän vähän kerrallaan kaikkien tavaroiden järjestelyä... 

Palataan kuitenkin vähän taakse päin; en oo pitkään aikaan tehnyt mitään ruoka-/ liikuntapäiväkirjaa, joten nyt ajattelin sellaisen tehdä! Yleensä nämä on tykättyjä postauksia, joten miksipä ei! Kirjasin tähän viikon ajan mitä syön, miten liikuin ja hieman muitakin tekemisiäni ja fiiliksiäni. Kirjaa pidin siis perjantaista viime viikon torstaihin asti. :)

Perjantai


Aamiainen 07:30: banaani-kananmunalettuja (joihin sekoitin tällä kertaa myös luomukookosjauhoja, tuli niin hyviä!), 2 x riisikakku, jonka päällä voita ja kurkkua + mustaa kahvia, jossa hieman kookosöljyä, litra vettä + MSM-jauhe

Mulla on ollut jo hyvän aikaa sellainen tapa, että ennen kotoa lähtöä juon joka aamu litran vettä. Näin pääsen päivän veden juonnin kanssa "hyvin vauhtiin". Kroppa pääsee vauhtiin ja riittävästä vedenjuonnista päivän aikana tulee todennäköisempää. :-D

Välipala 10:30: pieni omena yliopiston kahvilassa

Lounas 12:00: Kasvissosekeittoa ja lautasellinen eri salaatteja ja vihanneksia

Kaikki ruoka meinaa mennä väärään kurkkuun kun hykertelen onnesta; oon juuri saanut tietää, että sain Osuuspankista kesätyöpaikan!!!!!! 12:45 Meillä on jälleen pankissa asuntolainaneuvottelu ja niin voi huokaista helpotuksesta; me muutetaan helmikuun alussa!

Välipalaa 14:30-15:30: Pieni maistiainen Erikan tekemästä herkullisesta savuporokeitosta Tallipihalla, 1 riisikakku voilla ja kurkun siivuilla ja yksi omena.


Välipala nro. 2 18:30: kreikkalaista jugurttia pari rkl ja äidin tekemää granolaa hunajan kanssa. Kuppi vihreää teetä ja yksi joululta jäänyt pipari!


Illallinen 21:30: 2x täysjyvä tortilla, jonka välissä teelusikallinen ranskankermaa, guacamolea, jauhelihaa noin 1 rkl, salaattia ja tulista tomaattisalsaa.

+ kuppi vihreää teetä

Lauantai


Aamiainen 10:00: Pienehkö lasillinen mustikkasmoothieta (sis.: puolikas banaani, mustikoita, pala inkivääriä, riisiproteiinia, pala päärynää, yksi teelusikallinen kookosöljyä) + riisikakku jonka päällä hieman voita, kananmuna, kurkkua + paljon kahvia ja PALJON (2 litraa!) vettä.

Välipalaa klo 13:00: Pari Urtekramin luomu-baby-viikunaa.

Siivouspäivä.

15:00: 1 päärynä, 2 kananmunaa ja puolikas avokado, 1 raaka porkkana


Illallinen 18:00: Paljon salaattia, annos lasagnea ja suolattuja (:-/) pähkinöitä. + pari lasillista punaviiniä

Illan viettoa Tampereen lempparipaikassa, Inezissä hyvässä seurassa ♡

- lasi punaviiniä ja pieni lasi Beirãota 

Yöpala 01:30: Banaani-kananmuna-lettuja (banaani, 2 kananmunaa, vähän kookosjauhoja) ja kuppi vihreää teetä + vettä

Sunnuntai 


Aamiainen 10:45: Annos mustikkapuuroa ja yksi päärynä. Kahvia ja taas runsaasti vettä.  

Välipala 13:30: 1 porkkana ja pieni kuivattu viikuna 

Päivällinen 16:00: Ravintolassa täysjyväpasta-annos, jossa tomaattikastike, munakoisoa, katkarapuja ja rucolaa

Iltapalaa 20:00: banaanikananmunalettuja (banaani, 1 kananmuna ja 1 valkuainen + vähän kookosjauhoja) sekä tummaasuklaata (♡) + vihreää teetä pari kupillista

+ Sain pakattua kaksi muuttolaatikollista tavaroita! Jee!


Maanantai


40 min aamulenkki - ihanaa, kun ei oo niin kylmä enää ja uskaltauduin pitkästä aikaa lenkille! Mikä hurja endorfiinipläjäys siitä taas tulikaan! 

Aamiainen 08:30: Mustikkasmoothie, jossa banaani, puolikas avokado, pala inkivääriä, riisiproteiinia, mustikoita ja vähän kaurahiutaleita + iiiso kupillinen vihreää teetä ja paljon vettä

Lounas yliopistolla 11:15: puolilautasellista (kukkurainen sellainen) salaattia ja kaikenlaisia vihanneksia, punaista thai-currykastiketta jossa vihanneksia. Pieni nökäre basmatiriisiä.

Välipala 15:30: 2x riisikakku, jonka päällä avokadoa ja kananmunaa (yhteensä siis puolikas avokado ja yksi keitetty muna). 1 päärynä ja iso kuppi vihreää teetä.

Integral-joogatunti, kesto 01:15h - Uskomatonta, miten tämän joogatunnin jälkeen tuntuu, kuin olisi oppinut aivan uuden tavan hengittää, keuhkot tuntuu 5x isommilta! Ihana tunne. Nukahdin loppurentoutuksessa. 

Illallinen 19:30: Annos pestopastaa ja porkkanaraastetta

Iltapala 22:00: Kaurapuuroa, jossa porkkanaraastetta ja kananmuna + riisikakku + vihreää teetä

Tiistai


Lenkki 35 min - Ihanaa kun on niin lämmin! Vesisade yllätti ulko-ovella.

Aamiainen 9:15: Mustikka-smoothie, jossa melkein kokonainen päärynä, puolikas avokado ja reilu desi mustikoita + vettä ja riisiproteiinia. Lisäksi sekoitin valmiiseen smoothieeseen vielä hieman kaurahiutaleita. + 1 kuppi kahvia ja runsaasti vettä

Lounas 12:00: Täysin samanlainen lounas kuin eilen. Hyvässä seurassa ♡

Välipala 16:30: Päärynä, banaani ja kourallinen pähkinöitä

Illallinen 18:30: Pieni annos eilistä pasta pestoa ja kaveriksi paistoin pannulla kaalia kera pienen määrän kookosöljyä - niin hyvää!!!

Iltapala 21:30: Annos kaurapuuroa, johon raastoin päärynää ja sekoitin kananmunan valkuaisen

Keskiviikko


Aamiainen 7:15: Mustikkasmoothie, jossa 1 banaani, puolikas avokado, 1 dl mustikoita, vettä ja riisiproteiinia. Mukaan sekoitin jälleen hieman kaurahiutaleita ja kourallisen pähkinöitä. Kahvi oli loppunut joten oli tyydyttävä vihreään teehen.  + Koitin yhä toipua yön kamalasta painajaisesta! Miten joku uni voikaan tuntua niin todelta, että siitä yli pääseminen voi kestää näin kauan?! 

Välipalaa 10:30: muutama pähkinä ja vettä

Lounas n. 12:00: punaista curry-vihanneskastiketta, pieni nökäre riisiä ja paljon vihanneksia. 1 kuppi kahvia

Välipala 16:30: Päärynä, 1 riisikakku jonka päällä keitetty kananmuna ja puolikas avokado + vihreää teetä

Illallinen klo 20:00: Melko iso annos thai-greencurry-kanakastiketta ja hieman riisiä. + vettä ja iso kuppi vihreää teetä leffan katselun ohessa


Torstai


Aamiainen 7:30: Mustikkasmoothie, jossa banaani, pieni avokado, todella vähän mustikoita (koska ne olivat aivan lopussa), riisiproteiinia, vettä, vähän Cocovin luomu kaakaojauhetta. Mukaan sekoitin jälleen vähän kaurahiutaleita ja muutaman pähkinän.
- tämä aamu ei alkanut kovin hyvin. Kiire aikaisesta heräämisestä huolimatta ja avaimet hukassa. Onneksi tiedän että illalla pääsee äidin luo. ♡
 
Välipala 10:20: päärynä ja muutama pähkinä

Lounas 12:30: Yliopiston Vegebarissa jälleen niiin hyvää ruokaa!! Parsakaali-kukkakaali-keittoa ja iso lautasellinen salaattia ja vihanneksia

Välipala 16:30: Kuppi kahvia ja pähkinöitä sekä banaani

Illallinen 20:00: "Alkupalaksi" annos superhyvää wasabi-lohisalaattia ja "pääruoaksi" korealaisittain maustettua broileria ja vihreitä papuja

Iltapala=jälkkäri 22:00: Vihreää teetä, äidin juuri tekemää granolaa ja vähän kreikkalaista jugurttia. + pipari


Loppusanat:

Siinä se viikko hurahti! Koen että syön melko terveellisesti, kuitenkaan miettimättä liikoja. Syön aikalailla sitä mitä mieleni ja kroppani tekee. Liikuntaa ei tälle viikolle tullut muuta kuin maanantaille ja tiistaille, koska en yksinkertaisesti ehtinyt järjestää aikaa, sillä koulutehtävät ja eritoten kotona muuttolaatikoiden pakkaaminen on vienyt valtavasti aikaa!!  Kävelen kuitenkin joka päivä melkoisen paljon, joten se saa nyt kelvata. :)

6 kommenttia:

  1. Kiva, kun teit tän postauksen! Mieleeni juolahti yksi kysymys. Kuinka tämä kaikki (näin monipuolinen ja puhdas ruokavaluo) on mahdollista toteuttaa opiskelijabudjetilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos oli mieleen! :)

      Itseasiassa todella helposti! Siis ainoa "hintavampi" juttu, mistä voisi vähän tinkiä, on aamiainen, koska siihen tykkään panostaa. Tosin ostan nykyisin avokadotkin niissä verkkopusseissa, eli en mitään esikypsytettyjä, jolloin nekään ei oo mitään hintavia ja marjapussistakin riittää kolmeksi aamuksi. :) Illallisiinkin menee loppujen lopuksi tosi vähän rahaan, koska yleensä noista satseista mitä teen/tehdään, riittää useammaksi päiväksi. :) Ehkä tästäkin aiheesta sais jonkun postauksen aikaan...

      Poista
    2. Niin ja toki lounaat syön aina edullisesti yliopistolla ;)

      Poista
    3. Olisi tosi huippu! Meinaan itselle on muodostunu semmonen kuva, että kaikenmaailman superfoodien tms. osto jää, kun aloittaa opiskelijaelämän :)

      Poista