perjantai 12. helmikuuta 2016

TÄYDELLINEN, KUOHKEA & KERMAINEN SMOOTHIE (resepti!)

Ihastuttavaa helmikuista aamua teille!

Se toissapäiväinen HIIT-treeni osui ja upposi. Joo, oli se siinä tehdessäkin tosi rankka, etenkin kun oon viime aikoina laiminlyönyt kunnon lihaskuntotreenejä ja keskittynyt juoksuun ja joogaan, mutta mulla oli eilen (ja tänäänkin vielä) paikat älyttömän kipeenä! Etenkin reidet huutaa hoosiannaa. Mutta hyvä niin! Ehkä täytyykin ottaa noista HIITeistä taas tapa... Ja kyseessähän oli siis tämä, Saran jakama treeni. Kiitos!

Eilen olinkin heti aamusta reippaalla juoksulenkillä ja lenkin jälkeen pyöräytin itselleni taas mustaherukoista smoothien. Mutta ai että kun onnistuinkin tekemään ihan napakymppi-smoothien siitä!

Rakastan syödä smoothieni aina lusikalla, joten tykkään että sen koostumus on sellainen paksu, kuohkea ja kermainen. Ja sellaisen onnistuin tekemään! Monesti mun aamusmoothiet on vähän hakuammuntaa, kun vaan heittelen erijuttuja blenderiin, mutta tänään testasin tätä uudestaan ja onnistuin taas!


Eikä siihen edes kovin ihmeellisiä kommervenkkejä tarvittu. Aikalailla perusaineksilla mentiin taas, mutta kun ennen blendaamista laitoin hetkeksi vähän kaurahiutaleita blenderiin pehmenemään, ja blendauksen aikana laitoin mukaan ruokalusikallisen kookosjauhoa niin koostumuksesta tuli juuri toivotunlainen!


Itselläni on noita kookosjauhoja kertynyt kaappiin siksi, kun joskus pari vuotta sitten innostuin tekemään jotain omia protskuleipomuksiani. Innostus hiipui ja jauhot jäi kaappiin. Onneksi kuitenkin Saran blogista (taas) kekkasin, että kookosjauhoja voi hyödyntää myös smoothiessa!


Kuohkea kermainen mustaherukka-smoothie:

1 banaani
puolikas avokado
n. 1dl pakastemustaherukoita
about 2,5 dl vettä (tai muuta nestettä)
n. 2 rkl kaurahiutaleita / Fibrexin sokerijuurikaskuitua 
1 rkl Cocovin (riisi)proteiinijauhetta

Laita banaani, avokado, marjat ja neste sekä kaurahiutaleet blenderiin ja pese vaikka nassu sillä aikaa ( eli anna hiutaleiden muhia siellä hetki :-D )

Laita blenderi pyörimään, heitä sekaan protskujauhe ja kookosjauho

Kaada kippoon ja koristele haluamillasi lisukkeilla.


Eilen lenkin jälkeen sekoitin vielä smoothiebowliin vähän lisää kaurahiutaleita, tänään mukaan pääsi niiden sijaan parapähkinää ja cashewpähkinää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti