maanantai 4. huhtikuuta 2016

MAANANTAI STARTTI, LENKKEILYÄ JA HERKKUAAMUPALAA

Huhhuh, jospa nyt päästäis kunnolla tähän arkeen kiinni! Pari viime viikkoa ovat olleet ihan tynkiä ja viime viikko typistyi jopa kolmeen päivään, sillä perjantai vietettiin Pohjanmaalla hautajaisissa. Täytyy kuitenkin sanoa, että ei silti ole yhtään levännyt olo, sillä noi hautajaiset osaa sitten olla aina niin raskaita. On tuntunut hassulta tulla tänne kirjoittelemaan mitään kuulumisia tai smoothie-reseptejä kun mielessä pyörii niin painavat asiat. Kuitenkin kun hautajaiset saadaan vietettyä ja saa hyvästeltyä isovanhemman, on helpompi alkaa siirtymään asioissa eteenpäin. 

Niin ihanaa kun ollaan saatu kunnon kevät vauhtiin - pikkuhiljaa katujen hiekoitukset saadaan lakaistua ja asfaltit alkaa olla paljaita. Aurinko paistaa ja tajuan että koulua on jäljellä enää alle kuukausi?! Ei todella tunnu siltä, sillä tehtävää on vielä paljon! 

Ensi viikon viikonloppuna (16.4.) onkin luvassa muotinäytös Ideaparkin 10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi! Kivaa! Viimeistään nyt täytyykin sitten vähän valmistautua taas näytöksessä esiteltäviin bikineihin ynnä muihin. Tänään aloitin aamuni noin 40 minuutin lenkillä raikkaassa ilmassa. Rakas kihlattuni näyttikin mulle eilen ihan uuden lenkkireitin täällä meillä päin, minkä takia lenkkeily maistuu taas paremmalta! Niin huippua asua ihan melkein keskustassa ja silti päästä juoksemaan välillä luonnon helmaankin. 

 
Viime viikolla onnistuin tekemään ihan älyttömän hyvän smoothien itselleni, ja ajattelin että on pakko jakaa tämä yksinkertainen resepti tännekin! Tästä tuli ihanan raikasta ja silti paksua ja kermaista!

PUOLUKKA-APPELSIINI-SMOOTHIE

banaani
appelsiini
puolikas pieni avokado
puolukoita
loraus mantelimaitoa
loraus sitruunamehua
2 tl psylliumjauhetta
1 rkl riisiproteiinia
(chiasiemeniä)


Itse tein niin, että laitoin kaikki hedelmät ja marjat (banaanin, avokadon, appelsiinin ja puolukat) sekä psylliumin blenderiin ja käynnistin sen. Sekoitin vähän aikaa ja kaadoin blenderin pyöriessä lorauksen mantelimaitoa, protskujauheen ja sitruunamehun seokseen. Sitten tarkistin smoothien paksuuden ja arvioin, haluanko lisätä mantelimaitoa vai en. Itse kun tykkään tuollaisesta paksummasta koostumuksesta, jätin nesteen lisäämisen aika vähälle! 

Vielä kun kulhossa smoothieen sekoitti chiasiemeniä, oli makuelämys ja onnistunut suutuntuma taattu! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti