perjantai 17. kesäkuuta 2016

UUSI AAMIAISLEMPPARI

IHANAA, PERJANTAI!! 

En oo ollut pitkään aikaan näin fiiliksissä perjantaista. Edessä viikonloppu ilman töitä, tenttejä, opiskelua.... Ilman mitään sen suurempia suunnitelmia. Niiiin ihanaa! ♡

Mutta tosiaan, oon löytänyt uuden ihanan jutun mun aamiaisjuttuihin. Mulla on ollut tässä viikon ajan pieni hampaiden valkaisu -projekti; pidän öisin sellaisia hammasmuotteja suussa, johon ensin laitan illalla sellaista valkaisuainetta, jota oon hammaslääkäriltä ostanut. Tän projektin myötä pannassa on ollut nyt viikon ajan kahvi, tee, suklaa, mehut, mustikat, punaviini.... (Okei, suklaata, mehua ja punaviiniä nyt tulee harvemmin kulutettua, mutta tuo KAHVI ja tee... :-D) Käytän oikeastaan aina mustikoita mun aamusmoothieissa, ja nyt oonkin viikon kehitellyt kaikkea muuta itselleni aamiaiseksi, jottei mun hampaat muuttuis ihan sinisiksi.

Oonkin siis tehnyt enimmäkseen banaanilettuja. Banaaniletuissa ei ole mitään uutta, samalla reseptillä mennään (banaani + 2 munaa), mutta lisukkeeksi olen lettujen paistamisen jälkeen paistanut pannulla PÄÄRYNÄÄ


Siis ihan törkeen hyvää; siivutan päärynän ohuiksi siivuiksi, levitän ne leikkuulaudalle ja maustan kanelilla. Sitten sutaisen niihin vielä ihan vähän kookosöljyä ja laitan ne paistumaan sille samaiselle pannulle, jolla olen juuri letutkin paistanut. Pyörittelen viipaleita sen aikaa, että ne ovat pehmenneet. Sitten vain kippaan ne banskulettujen kanssa lautaselle ja nautiskelen ne yhdessä. Päärynöistä tulee ihanan makeita! (Omenat toimii myös.)

SUOSITTELEN!


2 kommenttia:

  1. Pidän tosi paljon banaaniletuista, mutta tuota päärynää täytyy kyllä testata. Kuulostaa niin hyvältä! :D
    Hieno blogi sinulla :)

    lauralaittaaruokaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Joo päärynää täytyy täälläkin testata! : ))

    VastaaPoista