lauantai 17. syyskuuta 2016

SATURDAY MORNING'S BREAKFAST

Jesss, se on lauantai!! 

Ja oon aikas innoissani... Nimittäin tänään saan tänne meille kotiin oikein arvovieraita kolmen naisen verran! 

Arvovieraat ovat tietty ihan parhaimpia ystäviäni, joiden kanssa meillä on tällainen pieni juttu... Tai ei ihan pienikään juttu vaan Neljän tähden illallinen! Ja tänään on mun vuoro kokata meille illallinen. Alkuruokineen jälkkäreineen kaikkineeeen. 

Vähän jännittää sen osalta, että en oo ikinä kokannut tuollaista kolmen ruokalajin ateriaa. Tuntuu että mulla tulee aina muutenkin tällaisten kutsujen kanssa ihan liian kiire - saa nähdä miten tänään käy. Ei ainakaan hyvin jos ajattelin vielä hirveän kauan tässä istua. :D Kaiken kukkuraksi mua vaivaa edelleen tämä pieni flunssa, jonka johdosta mun maku- ja hajunystyrät ei ole ihan täydessä iskussa...


Tänään aamiaiseksi tein (yllätys yllätys) banaattilettuja -letun. Kun ei jaksa käyttää niin paljoa vaivaa aamiaiseen, mutta silti haluaa banskulettuja, helpointa on vaan läväyttää koko taikina pannulle paistumaan yhdeksi isoksi letuksi. Kun raaka puoli on täynnä pieniä kuplia ja nousee vähän höyryä, on lettu tarpeeksi kiinteä käännettäväksi. Kun toinenkin puoli on paistunut vähän aikaa, voi vaan hivuttaa koko komeuden isolle lautaselle ja syödä hyvien lisukkeiden kanssa. 

Banaanilettuun käytin sitä samaa reseptiä, jolla teen ne aina; banaani haarukalla muussattuna, 1 kokonainen kananmuna ja 1 valkuainen.


Oon todennut viime aikoina erittäin toimivaksi lisukkeeksi ihan vaan hunajan ja pakastemarjat. Yksinkertaista, mutta hullun hyvää! Ja mitä enemmän marjoja, sen parempi...

Ihanaa viikonloppua  ♡

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti