perjantai 25. marraskuuta 2016

TÄMÄN HETKEN LEMPPARI: UUNIJUUREKSET

Se on perjantai jälleen! 

Mikä tarkoittaa kauhistuttavasti sitä, että mulla on 10 päivää aikaa saada kandi siihen kuntoon, että voin sen antaa luettavaksi ja kommentoitavaksi. Huh. Vähän alkaa paniikki tässä iskeä. 

No, asioilla on tapana järjestyä ja nyt sitten vaan sormet sauhuten täytyy ruveta tämänkin päivän osalta hommiin. Eilen illalla yliopistolla päivä venyikin taas tosi pitkäksi, ja meinasin että menisin tänä aamuna tekemään treenin salille. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että salitreeni vie aamusta sen verran ison siivun aikaa kaikkine toimineen, että jätän nyt hyvällä omalla tunnolla väliin. Mulla on nimittäin tunne, että oon tehokkaimmillani opiskeluiden kanssa heti aamusta ja päivällä aina klo 16 asti, joten treenailutkin on tässä kohtaa kandiurakkaa parempi jättää sinne iltaan. 

Niin kuin eilisessä postauksessani mainitsinkin, tarttuu nyt syksyllä kaupasta oikein ekstramäärä erilaisia juureksia aina mukaan. Viime päivinä olen syönyt erityisesti lanttua ja punajuurta. 


Juurekset maistuu just nyt niin hyvältä, eikä niiden laittaminen vaadi paljoa. Suurta herkkua on, kun vaan paloittelee ne, pyöräyttää tilkassa öljyä ja paistaa uunisssa (200 ºC) siihen asti, että ne hieman pehmenevät. Tämän viikon lautasella on aika pitkälle näkynyt tällainen setti, jossa on juureksia, parsakaalia, avokadoa ja esimerkiksi raejuustoa. Jos on käynyt treenaamassa, oon laittanut myös kvinoaa. Erilaiset juustot, esimerkiksi murustettu feta toimii myös äärimmäisen hyvin lisukkeena tuomassa hyvää lisämakua juureksille ja vihanneksille! 


Jos joku eksyi mun Snapchatiin (@inessalmiranta) eilen, niin huomasi ehkä että mulla oli joku kummallisen näköinen keitos meneillään. Tekeillä nimittäin oli lanttupunajuurisoppa. Täytyy sanoa että kokkaaminen nälkäisenä ja ilman reseptiä ei ole aina se ihan paras juttu, vaikka safkasta ihan syötävää tulikin. Täytyy silti vielä vähän kehitellä sitä reseptiä...

Ja jos et eilen katsonut, niin muista kurkata myös ihanan persimonilla ja granaattiomenalla höystetyn chia-vanukkaan resepti täältä!!  😍


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti