keskiviikko 25. tammikuuta 2017

MITÄ SÖIN - RUOKAPÄIVÄKIRJA x7 PÄIVÄÄ

Hellou! 

Niin kuin aikaisemmin vähän uhkailinkin, luvassa on kokonaisen viikon ruokapäiväkirja. Koitin parhaani mukaan kirjata ylös KAIKEN mitä söin ja mahdollisimman rehellisesti. Mukaanlukien siis kaikki pienimmätkin napostelut. Innostuin taas tekemään tällaisen, koska näitä on mun mielestä hauska tehdä ja ennen kaikkea hauska lukea. Pääsee itsekin vähän kartalle siitä mitä sitä suuhunsa laittaa, kun kaikki tulee kirjattua ylös. 

Koitin syödä mahdollisimman normaalisti, siis siten miten yleensäkin syön, antamatta tämän ruokapäiväkirjan olla liikaa vaikuttamatta syömisiini millään tavoin. Tämä siksi että ruokapäiväkirjasta tulisi mahdollisimman totuudenmukainen.

Haluan kuitenkin korostaa, että en sano oman ruokavalion olevan mitenkään oikeanlainen eikä kopioitavissa kenenkään muun käyttöön (inspistä saa toki ammentaa!). En sano että syön aina riittävästi, sillä mulla saattoi viime viikollakin joskus venyä ruokailuväli turhan pitkäksi, mistä seuraa aina kärttyisyyttä ja väsymystä. Tämä ei siis välttämättä ole mikään malliesimerkki


Pulinat pois, itse asiaan! Aloitetaan siis viime viikon maanantaista ja siitä eteenpäin sunnuntaihin asti. Olen kirjannut tähän myös urheilut mitä tein viime viikolla. Lisäksi käveltyä tulee jonkun verran päivittäin, kun kävelen kotoa yliopistolle ja takaisin, plus kaikki muu haahuilu. :D Tähän päiväkirjaan en myöskään merkinnyt vesimääriä mitä juon, mutta vettä pyrin juomaan päivittäin vähintään 2 litraa, urheilupäivinä tietty enemmän!

Maanantai

Klo 7: Smoothie, jossa puolikas banaani, pieni avokado, kauramaitoa, mustikoita & puolukoita, hamppuproteiinia ja puolikas omena

Klo 9:30: muutama pähkinä (parapähkinää ja mantelia)

Klo 11: Yliopiston lounaalla iso lautasellinen vihanneksia (porkkanaa, punakaalia, papuja), vähän oliivihummusta sekä vihannescurrya, jossa mm. paprikaa, tofua, kesäkurpitsaa ja munakoisoa

Klo 14: Kahvi, omena, pähkinöitä

BodyStep-tunti salilla (1h)

Klo 17: Välipalaksi 0,5 dl kaurahiutaleita, valkuainen, mustikoita ja vettä (nämä siis mikrossa) + vähän uunivihanneksia ja riisikakku

Leffassa: Cocis Zero. Ai kamala, juon tämmösiä todella, TODELLA harvoin ja välttelen niitä parhaani mukaan. Mutta eipä tuo harvoin nautittuna varmaan tapa. :D

Klo 21: Uunivihanneksia, 2 tonnikalaruisleipää (ruisleipää, jonka päälle laitan tonnikalaa, pari siivua tomaattia ja pari siivua juustoa. Tämä komeus uuniin vähäksi aikaa ja voilá! Maailman helpoin arjen iltapala on valmis!

+ vihreää teetä ja 1 pipari

Tiistai

Klo 6:30: lämmintä vettä jossa tuorepuristettua sitruunaa
Klo 7: Smoothie (samanlainen kuin eilen), päällisinä kookoshiutaleita ja manteleita. Kahvi.

Klo 9:45: n. 90% raakapatukasta


Klo 12 lounas yliopistolla: Paljon salaattia ja vihanneksia, kikhernekasviskastiketta, punajuuripestoa.

Klo 14: Kahvi

Klo 16: Ruisleipä, jonka välissä voita, salaattia, paprikaa, juustoa, kurkkua ja tomaattia, loput 10% raakapatukasta

Klo 18: välipalaksi uunivihanneksia (olin lauantaina paistellut ison satsin, josta näköjään napsin aina välipalaa nälän sattuessa!)

(Hukkuneen puhelimen metsästystä)

Klo 21: Lautasellinen erittäin hyvää vihanneswokkia (resepti!) ja nuudeleita. Nuudeleina käytin tällä kertaa tosi hyviä gluteenittomia täysjyväriisinuudeleita! Nam! 

Jälkkäriksi vihreää teetä, mandariini ja yksi pipari (hitsi kun niitä vaan riittää joululta edelleen :D). 

Keskiviikko

Klo 6:30: lämmintä vettä jossa tuorepuristettua sitruunaa

Klo 7: Jälleen samanlainen smoothie kuin eilen, kahvia. 


Klo 10: luennolla eväänä puolikas omena ja keitetty kananmuna 

Klo 12: Paljon salaattia ja vihanneksia, currykasviskastiketta ja punajuuripestoa. Muutama manteli ja mulperi jälkkäriksi

Klo 15: Puolikas Questbar

Salitreeni (jalat) 

Klo 17:00 isohko lautasellinen eilistä wokkiruokaa

Klo 20:00: iltapalaa anoppilassa - ruisleipä ja kaksi pientä karjalanpiirakkaa (voita, juustoa ja vihanneksia), rusinoita ja teetä

Torstai

Klo 6:30: lämmintä vettä jossa tuorepuristettua sitruunaa

Klo 7: Banaanipannari (pieni banaani, valkuainen ja yksi kananmuna), jonka päällä mustikoita & bulletproof-kahvi (kahvi, jonka kanssa blendasin nokareen voita ja ruokalusikallisen MCT-öljyä)

Salitreeni: yläkroppa/kädet

Klo 12:15: Lounaaksi paljon salaattia ja vaihenneksia jne... sama kuin eilen. + pieni kuppi kahvia

Klo 16: Luennolla eväänä porkkana

Klo 17: Paljon salaattia sekä kalakastiketta (kirjolohta ja seitä?) yliopiston ruokalassa 

Klo 21: Iltapalaksi vihreää teetä, pieni omena sekä mikrossa tehty pikkupuuro, jossa 0,5dl kaurahiutaleita, 2 valkuaista ja mustikoita 

Perjantai

Klo 6:30: lämmintä vettä jossa tuorepuristettua sitruunaa

Klo 7: Smoothie, jossa appelsiini, pieni avokado, mustikoita, hamppuproteiinia ja kauramaitoa. Iso kuppi kahvia

Klo 10: keitetty kananmuna

Klo 11: Yliopistolla paljon salaattia, vihanneksia, hummusta ja currykasviskastiketta jossa  soijasuikaleita


Klo 14: 2 taatelia, maapähkinävoita, muutama pähkinä

Klo 15:30: kolme riisikakkua (yhden päällä kananmunaa ja avokadoa, yhdessä avokadoa tomaattia ja juustoa ja yhdessä voita ja juustoa :D)

Klo 19:30: Kaalilaatikkoa ja rucolasalaattia

Klo 21: Iltapalaksi kauramaitoa ja mustikoita + iso kuppi vihreää teetä

Lauantai

Klo 9:30 Banaanipannari, jonka päällä mustikoita ja vähän maapähkinävoita. Kuppi kahvia

Klo 10:30: Body Combat (1h)

Klo 12:30: Kaalilaatikkoa ja rucolasalaattia

Klo 16: Maailman paras laskiaispulla Tallipihalla! Välissä lemon curdia ja kermavaahtoa. Kuola valuu vieläkin kun ajattelen...

Klo 19: Nepalilaisessa ravintolassa illallinen: kasvispyöryköitä pinaattikermakastikkeessa, vähän riisiä, salaattia ja naan-leipää. Fazerin sininen konvehti.

Klo 22: puolikas pieni omena siivuina ja vähän maapähkinävoita. Iso kuppi teetä

Sunnuntai

Klo 10: Banaanilettu (puolikkaalla banaanill)a, jonka päällä mustikoita ja maapähkinävoita. Kaksi riisikakkua, joiden päällä yhteensä pieni puolikas avokado, juustoa ja tomaattia. Kahvia ja 1 pipari. 

Klo 13:30: salaatti, jossa tonnikalaa, porkkanaa, paprikaa, puolikas pieni avokado, keitetty kananmuna


17:30: Perunamuusia, parsakaalia ja pari siivua hirvenlihamureketta, 1,5 lasillista punaviiniä. Jälkkäriksi kaksi palloa (saairaaaaaaaan hyvää Häagen Dazsin jätskiä. Makuna suolakaramelli).

Klo 21: iltapalana kauramaitoa, johon laitoin mustikoita, vähän kaurahiutaleita ja chiansiemeniä ja annoin muhia vähän aikaa. Iso kupillinen vihreää teetä. 

JEE! Siinä se! Mitäs tykkäsitte tästä, jatkoon vai ei jatkoon? Kesää kohden haluaisin edelleen puhdistaa ruokavaliotani kaikista satunnaisista herkuista (esim. noista pipareista ym. :D). Voisin siis myöhemminkin mahdollisesti tehdä tällaisen, jos tällaisista jutuista tykätään!


6 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen ruokavalio sulla. Toi smoothie ja banaanipannari menee varmasti kokeiluun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Tollaset smoothieainekset on mulla useimmin käytössä, ja niitä voi kuitenkin muunnella tosi paljon makunsa mukaan :) Banaanipannarissa muussaan banaanin haarukalla ja sekoitan siihen kananmunat myös haarukalla, käyttämättä siis lainkaan sauvasekoitinta :) Tulee mun mielestä paras koostumus noin!

      Poista
  2. Huups, kommenttini menikin johonkin toiseen postaukseen. :D Mutta kivan kuuloinen ruokavalio :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla ja kiitos kommentista! :)

      Poista
  3. Jee lisää näitä! :)

    VastaaPoista