perjantai 25. elokuuta 2017

PROTEIINIBANAANIPANNARIT KUIN JÄLKKÄRIÄ

... Koska miksi et söisi terveelliseksi aamupalaksi, välipalaksi tai iltapalaksi jälkiruokaa? 

Niin kuin aikaisemmin kirjoittelinkin, olen alkanut syödä enemmän smoothieita päivittäin. Se ei kuitenkaan tarkoita missään nimessä sitä, että mun rakkaus banskupannareihin olis jotenkin hiipunut. EHEI! 

Jos joku muutos on tapahtunut, niin oon ehkä alkanut syömään niitä enemmän iltapalaksi kuin aamupalaksi, mutta edelleen se on mun lempparivaihtoehto etenkin kiireettöminä viikonloppuaamuina. 

Kirjoitin myös aikaisemmin Lifesum-sovelluksesta, jota aloin käyttää joskus alkukeväästä (KLIK). Käytän sitä säännöllisen epäsäännöllisesti edelleen varmistuakseni, että saan päivän aikana tarpeeksi (enkä liikaa) proteiinia, rasvaa ja hiilaria. Olen valinnut siihen omaksi ruokavaliokseni "Whole & Healthy", joka pyrkii ns. wholefoodien, eli puhtaan ja aidon ruoan syömiseen. Olen huomannut, että tämän kyseisen ruokavalion mukaan (kuinka sovellus sen mulle antaa), syön oikeastaan juuri niin kuin intuitiivisesti söisinkin. Mikä on tietysti erittäin hyvä! Osaan siis syödä oikein! 

Syötinkin joskus banaanipannarin ohjeen ja ainekset sovellukseen, ja ravintoarvoiltaan mikään tavoite ei täyttynyt sellaisenaan. Ei protskut, ei hiilarit eikä rasvat. Päällisten kanssa juttu yleensä muuttuu, jos esim laittaa päälle vaikka jotain pähkinävoita, jugurttia jne., mutta jos haluaa laittaa päälle vain vähän lisukkeita, huomasin että pannareita kannattaisi täydentää jollakin. 


Niinpä heitin sekaan ihan vain ruokalusikallisen vaniljan makuista proteiinijauhetta ja TADAA - proteiinin taso nousi pannareissa ihanteelliselle tasolle. Voin siis syödä pannareita aamulla ennen opiskelemaan tai töihin lähtöä ilman pelkoa siitä, että nälkä yllättää taas tunnin tai kahden päästä. 

.... ja mikä parasta: vaniljainen protskujauhe tuoksuu lettuja paistaessa ihan huumaavan hyvältä, ja koko setistä tulee kuin jälkiruokaa. NAM!

Sekoita yhteen siis:

1 kypsä, muussattu banaani
2 kananmunaa
ruokalusikallinen haluamaasi proteiinijauhetta (esim. vanilja)

Paista tilkassa kookosöljyä; tee joko monta pienempää lettua - tai sitten kerralla yksi isompi, jolloin kaadat koko komeuden kerralla lämpimälle pannulle. 

JA HEI! Itse tykkään sirotella hieman hyvälaatuista suolaa lettujen päälle siinä vaiheessa, kun en ole vielä kääntänyt niitä. Makean ja suolaisen yhdistelmä vaan on ihan parasta! 

JA HEI #2! Yleensä, jos teen pannaria esim. ennen nukkumaan menoa iltapalaksi, jätän toisesta kananmunasta keltuaisen pois, jolloin iltapalasta tulee vähän kevyempi ennen sänkyyn siirtymistä.

 
Nyt lähden töihin ja huomenna ollaankin hyvää vauhtia jo matkalla kohti Roomaa!! Ei voi ymmärtää!

3 kommenttia:

  1. En ole ennen kommentoinut blogiisi, vaikka olenkin sitä seuraillut jo jonkin aikaa. Nyt on kuitenkin pakko! Olen yrittänyt monta kertaa tehdä proteiinibanaanipannareita eri resepteillä ja aina ne ovat jotenkin epäonnistuneet. Tän postauksen myötä ajattelin kuitenkin antaa näille pannareille vielä viimeisen mahdollisuuden. Ja ne onnistuivat ja olivat tosi hyviä! Kiitos tuhannesti tästä reseptistä, taitaa tulla itellekin tästä uusi vakkari :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että miten tää kommentti piristikään mun päivää kun luin tän!! :) Ihanaa kuulla! <3 Just söin aamiaiseksi saman setin ;) Kiva kun kommentoit ja kommentoihan jatkossakin! Mukavaa päivää!

      Poista
  2. Ihanat kuvat! Näyttää ja kuulostaa kyllä tosi herkullisilta nuo pannarit!

    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista