torstai 19. lokakuuta 2017

NÄYTÖSVIIKON RUOKAPÄIVÄKIRJA - OSA 1/2

Ruokapäiväkirjat ovat aina tykättyjä, joten päätin viikon alussa tehdä tästä viikosta sellaisen! Niin kuin kerroin jo maanantaina, tänä viikonloppuna mulla on lauantaina Lempäälän Ideaparkissa muotinäytöksiä, ja joitakin saattaa ehkä kiinnostaa, miltä näyttää näytösviikon ruokailut. 

Päätin jakaa viikon kahteen osaan, joten tässä tulee ensimmäinen! Mun ruokailut maanantaiaamusta keskiviikkoiltaan, mukaanlukien urheilut. Täytyy sanoa, että tämän viikon ruokailut ainakaan tähän mennessä eivät ole juurikaan eronneet tavanomaisista ruokailutottumuksistani mihinkään - pääasia että syön terveellisesti ja suht. puhtaasti. Eniten huomiota ruokailuun kiinnitän muotinäytöksien lähistöllä edellisenä päivänä (tällä viikolla perjantaina) sekä tietenkin silloin näytöspäivänä. 

Loppuviikon ruokapäiväkirja tulee sitten ensi viikon alussa, maanantaina luultavasti!

MAANANTAI


53 min juoksulenkki (Pispan portaat)

8:30: Kaurapuuroa ja päällisiä: 1 dl kaurahiutaleita, 2 dl vettä, puolikauhallista suklaan makuista herneprotskua, kookosmannaa, maapähkinävoita, chiasiemeniä, puolikas banaani
+ kahvia mustana

13:00 lounas yliopistolla
salaattia, paljon porkkanaraastetta, tabbouleh-salaattia ja punakaalia, rkl hummusta
Kikherne-kasviskastiketta ja pieni määrä tummaa riisiä

n. klo 15: kahvi jossa loraus Oatlyn iKaffe-kauramaitoa

n. klo 17: 2 riisikakkua, joiden päällä voita sekä 1 paistettu kananmuna ja 1 valkuainen, salaattia ja kurkkua

n. klo 18:30: 3 pientä palaa patonkia, joiden päällä mozzarellaa, pestoa ja tomaattia. +kahvia

n.klo 20: kikhernepastaa, 1 kananmuna, puolikas avokado, kurkkua, kikherneitä ja 1 riisikakku
+ jälkkäriksi 2 pientä siivua banaanileipää

TIISTAI


Päiväretki Helsinkiin ja XS-Nutrition-urheiluravinteen lanseeraustilaisuuteen. Tarjolla oli aamiaista ja kahvia, jota tulikin juotua ihan liikaa...

n. klo 7: Bussissa annos tuorepuuroa: puolikas muussattu banaani, 1 dl kaurahiutaleita, 1 rkl chiasiemeniä, n. 2 dl kauramaitoa + mustikoita. Kahvia tilkalla kauramaitoa

n. klo 9:30: kahvia, vähän hedelmiä ja ruokalusikallinen kreikkalaista jugurttia, yksi leipäsiivu, voita, salaaattia, juustoa, kurkkua ja tomaattia

n. klo 11:45: Lounas Paulig Kulmassa: salaattibuffet + annos nyhtökauraa: salaattia, punakaalia, punajuurta, bataattia, kvinoaa, marinoituja kasviksia. Jälkkäriksi musta kahvi. 

AI ETTÄ oli hyvä salaattibuffet!! Ihan must go -paikka jos miettii Helsingissä hyvää lounasta. Eikä edes mikään ylihintainen siihen nähden, että tarjolla oli ihan superherkullisia juttuja, ja 1 euron lisähinnalla sai lisäproteiinitäytteen - itse päätin ottaa nyhtökauraa, joka sekin oli superhyvää! Veikkaan että myös ilman tuota lisätäytettäkin pärjäisi, "salaatti"pöytä oli niin runsas ja ruokaa sai hakea lisääkin. 😏 Hinnaksi tuli siis 10,90€ + 1€ lisätäytteestä.



n. klo 15: Junassa evääksi Quest Bar (Oatmeal Chocolate chip).

n. klo 18: Iltaruoaksi opiskelijaravintolassa salaattia, pieni nökäre jasmiiniriisiä ja tofu-kasvis-seesamikastiketta + vähän hummusta ja korianteritomaattisalsaa. 1 riisikakku.

n. klo 19: Kaakao: 1 tl raakakaakaota, kuumaa vettä, loraus kauramaitoa ja teelusikallinen kookosmannaa (apua miten hyvää...).

n. klo 20:30: Iltapalaksi banaanipannari, jossa puolikas banaani, 1 kananmuna ja 1 valkuainen. Vähän kookosmannaa (kyllä, taas) ja maapähkinävoita + loput mustikat pakastepussista + 2 pientä siivua banaanileipää.

KESKIVIIKKO


n. klo 6:30: 1 kuppi kahvia, 1 riisikakku jonka päällä sipaisu maapähkinävoita ja muutama siivu banaania.

klo 7: Body Pump ja veteen sekoitettu XS Sports Nutrition Energisoiva juoma - En oo ikinä aiemmin juonut moisia juomia, tää sisälsi mm. BCAA:ta ja kreatiinia. Nyt kun noita Helsingistä mukaani sain, niin päätin että kokeillaan nyt ihmeessä! BCAA-aminohapot siis ilmeisesti auttavat kaikessa yksinkertaisuudessa jaksamaan pidempään ja paremmin - lihakset saa energiaa ja väsymyksen tunne ei tule niin helposti.

n. klo 8:30: 1 dl kaurahiutaleita,  2 dl vettä, 2 rkl XS Sports Nutrition heraproteiinijauhetta, loput puolikkaasta banaanista (muutama siivu). Loraus kauramaitoa ja 1 iso kuppi kahvia.

klo 12: Lounas yliopistolla - runsaasti porkkanaraastetta, kurkkua, vähän punaisia linssejä ja hummusta. Vihreitä papuja ja tofu-kasvispataa. Tilkka oliiviöljyä salaatin päälle.


n. klo 17:30: 1 riisikakku, annos itsetehtyä vegaania pestoa (resepti TÄÄLLÄ), kikhernepastaa ja 1 tomaatti pilkottuna. "Jälkkäriksi" pari pientä siivua banaanileipää ja kupillinen raakakaakaota (1 reilu teelusikallinen raakakaakaojauhetta, kuumaa vettä, loraus kauramaitoa ja teelusikallinen kookosöljyä). 

klo 21: sama iltapala kuin eilen; banaanilettu puolikkaasta banaanista, kananmunasta ja yhdestä valkuaisesta. Päällä pieni nokare kookosmannaa ja maapähkinävoita sekä mustaherukoita. NAM.  

+ Vesimääriä en ole tähän laittanut, mutta juon yleensä joka päivä vähintään 2,5 litraa vetta - yleensä enemmänkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti